RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Boohoo koopt Debenhams, Asos wil Topshop

icon
Mode25 januari, 2021

Er beweegt wat op de Britse modemarkt. Online modeplatform Boohoo neemt het merk Debenhams over, maar laat de winkels voor wat ze zijn. Intussen lonkt Asos naar Arcadia.

 

“Grootste marktplaats van VK worden”

Boohoo Group legt 55 miljoen pond (62 miljoen euro) op tafel voor Debenhams. De deal omvat de merknaam inclusief interne merken, intellectuele eigendom en klantenlijsten. De winkels van de failliete warenhuisketen maken dus geen deel uit van de overeenkomst.

 

De deal zal naar verwachting het bereik van Boohoo helpen uitbreiden tot buiten de jeugdmode, meldt de Financial Times. Boohoo zei dat het van plan was “het Debenhams-platform opnieuw op te bouwen en opnieuw te lanceren” en “de grootste marktplaats van het Verenigd Koninkrijk op het gebied van mode, beauty, sport en huishoudartikelen” te creëren.

 

Asos heeft intussen exclusieve onderhandelingen aangeknoopt met Arcadia, over de overname van enkele merken waaronder de belangrijkste Topshop– en Topman-franchises. De Britse modegroep ging in november vorig jaar over de kop, mede als gevolg van de coronacrisis. Maar de problemen sleepten al veel langer aan. Asos denkt dat de merken een goede aanvulling zouden vormen op zijn bestaande portefeuille. Tegelijkertijd waarschuwde het bedrijf dat er geen zekerheid was op een deal.

 

Nog meer leegstand?

Boohoo en Asos hebben het voorbije jaar kunnen profiteren van de coronapandemie en hebben marktaandeel gewonnen van concurrenten die gedwongen werden winkels te sluiten tijdens de herhaalde lockdowns in het Verenigd Koninkrijk. Hun kortere en flexibelere toeleveringsketens stelden hen ook in staat om sneller over te stappen van formele kleding naar vrijetijdsitems als joggings, hoodies en leggings – kledingstukken die door de crisis plots heel populair werden.

 

Noch Asos noch Boohoo willen fysieke winkels exploiteren, wat betekent dat de resterende 118 warenhuizen van Debenhams en de meer dan 400 Arcadia-filialen, wellicht voorgoed zullen sluiten. Het het heeft ook tot gevolg dat het reeds enorme probleem van de leegstand in de Britse stadscentra alleen maar groter wordt.

 

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode14 juli, 2025
    Uniqlo-moeder waarschuwt voor China en VS na recordomzet

    Fast Retailing, het Japanse moederbedrijf van Uniqlo, heeft in de eerste negen maanden van zijn boekjaar 2025 recordresultaten neergezet. Toch dreigen Amerikaanse importtarieven en de zwakke vraag in China verdere groei te ondermijnen.

  • icon
    Mode14 juli, 2025
    Belgische sneakerstart-up SJ: “We willen een merk bouwen dat generaties meegaat”

    Een nieuw sneakermerk lanceren in een verzadigde markt vol giganten? Cortina doet het: vanuit het hoofdkantoor in Oudenaarde bouwt het Belgische familiebedrijf aan SJ, een disruptief lifestylemerk dat voortkomt uit… veiligheidsschoenen. “We willen klanten verrassen: met stijl, kwaliteit en comfort, tegen een toegankelijke prijs”, zegt merkdirecteur Thomas Vulliez.

  • icon
    Mode14 juli, 2025
    Voormalige CEO van H&M aan de slag bij Mango

    Helena Helmersson, de voormalige CEO van H&M, brengt haar ruime internationale ervaring en haar expertise op het vlak van duurzaamheid naar de Spaanse modegroep Mango.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Food17 juni, 2025
    GoodLife Foods neemt krokettenspecialist TNS Food over
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN