RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Bristol
  • Geografie Nederland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Bristol houdt voet bij stuk in Nederland

icon
Mode15 april, 2024

Schoenenketen Bristol gaat niet weg uit Nederland, in tegenstelling tot de geruchten die dit weekend plots de kop op staken. De keten blijft er aan de weg timmeren en zet stevig in op de uitrol van een nieuw getrouwheidsprogramma.

“Vollebak voor CRM”

CEO Elise Vanaudenhove kan zich niet inbeelden waar het gerucht over een Nederlands vertrek vandaan komt, dat heel wat media dit weekend overnamen. Nochtans klopt er niets van, benadrukt ze. Het is geen geheim dat een deel van de Nederlandse winkels het moeilijk heeft, en de modebranche over het algemeen een moeilijk seizoen kent (“het is al zes maanden herfstweer”), maar de keten heeft “absoluut niet de intentie Nederland te verlaten”.

Integendeel, Bristol werkt volop verder aan haar toekomstplan met als pijlers de collecties, communicatie en vooral het getrouwheidsprogramma. “We hebben nu minder winkels in Nederland, dus willen we regionaler communiceren en ‘vollenbak’ inzetten op customer relations management.” Met succes, merkt Vanaudenhove, want het ledenbestand groeit snel en de retailer ziet al grote verschillen tussen de bestedingen van leden en niet-leden.

Geen huurachterstand

Bristol wil echt zwaar inzetten op dat getrouwheidsprogramma, dat volgens Vanaudenhove een belangrijke weg is naar meer service en persoonlijker contact met de klant. “Je moet vandaag je klanten kennen. Het is natuurlijk een flinke omschakeling na zoveel decennia met een eerder selfservicemodel, maar we merken dat het begint te lopen. Ook de personeelstekorten liggen achter ons; er komen zich weer vlotter kandidaten aanmelden.”

Ook de berichten dat de schoenenformule in Nederland maar de helft van de huur betaalt, spreekt de topvrouw tegen. “We zijn mee met de huurbetalingen voor maart, april komt er in de komende weken aan. Dat is eigenlijk geen noemenswaardige huurachterstand, en het is helemaal niet onze bedoeling om maar de helft te betalen.”

Om een termijn te kunnen plakken op de uitvoering van het toekomstplan is er evenwel te veel onzekerheid. “We leven toch wel in turbulente tijden: eerst corona, dan inflatie, oorlog… De enige zekerheid is dat het heel onzeker is.” In Nederland wil Bristol daarom eerst de basis juist krijgen, vooraleer er verder kan nieuwe expansie kan worden gekeken. In België is de keten wel met enkele projecten bezig, maar meer wil de CEO daar nog niet over kwijt.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode29 juli, 2025
    Waarom Inditex elk jaar minder winkels heeft

    Inditex is zijn fysieke voetafdruk fors aan het inkrimpen: de modegroep achter merken als Zara en Massimo Dutti eindigde 2024 met 129 winkels minder dan toen het jaar begon. Wat zit er achter die – jarenlange – trend?

  • icon
    Mode29 juli, 2025
    Pearle-moeder EssilorLuxottica groeit dankzij AI-brillen

    EssilorLuxottica zag in de eerste helft van 2025 zijn omzet en winst stijgen. De Frans-Italiaanse brillen- en optiekgroep, moederbedrijf van onder meer Pearle en GrandOptical, verhoogt ook de productie van smartglasses: de met AI uitgeruste brillen slaan sneller aan dan verwacht.

  • icon
    Mode28 juli, 2025
    Claire’s onder curatele in Frankrijk, volgt VK?

    De Franse dochteronderneming van de Amerikaanse accessoireketen Claire’s is door de handelsrechtbank van Parijs onder curatele geplaatst, in het Verenigd Koninkrijk dreigt een gelijkaardig scenario. Wat liep er fout?

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN