RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Bristol
  • Geografie Nederland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Bristol houdt voet bij stuk in Nederland

icon
Mode15 april, 2024

Schoenenketen Bristol gaat niet weg uit Nederland, in tegenstelling tot de geruchten die dit weekend plots de kop op staken. De keten blijft er aan de weg timmeren en zet stevig in op de uitrol van een nieuw getrouwheidsprogramma.

“Vollebak voor CRM”

CEO Elise Vanaudenhove kan zich niet inbeelden waar het gerucht over een Nederlands vertrek vandaan komt, dat heel wat media dit weekend overnamen. Nochtans klopt er niets van, benadrukt ze. Het is geen geheim dat een deel van de Nederlandse winkels het moeilijk heeft, en de modebranche over het algemeen een moeilijk seizoen kent (“het is al zes maanden herfstweer”), maar de keten heeft “absoluut niet de intentie Nederland te verlaten”.

Integendeel, Bristol werkt volop verder aan haar toekomstplan met als pijlers de collecties, communicatie en vooral het getrouwheidsprogramma. “We hebben nu minder winkels in Nederland, dus willen we regionaler communiceren en ‘vollenbak’ inzetten op customer relations management.” Met succes, merkt Vanaudenhove, want het ledenbestand groeit snel en de retailer ziet al grote verschillen tussen de bestedingen van leden en niet-leden.

Geen huurachterstand

Bristol wil echt zwaar inzetten op dat getrouwheidsprogramma, dat volgens Vanaudenhove een belangrijke weg is naar meer service en persoonlijker contact met de klant. “Je moet vandaag je klanten kennen. Het is natuurlijk een flinke omschakeling na zoveel decennia met een eerder selfservicemodel, maar we merken dat het begint te lopen. Ook de personeelstekorten liggen achter ons; er komen zich weer vlotter kandidaten aanmelden.”

Ook de berichten dat de schoenenformule in Nederland maar de helft van de huur betaalt, spreekt de topvrouw tegen. “We zijn mee met de huurbetalingen voor maart, april komt er in de komende weken aan. Dat is eigenlijk geen noemenswaardige huurachterstand, en het is helemaal niet onze bedoeling om maar de helft te betalen.”

Om een termijn te kunnen plakken op de uitvoering van het toekomstplan is er evenwel te veel onzekerheid. “We leven toch wel in turbulente tijden: eerst corona, dan inflatie, oorlog… De enige zekerheid is dat het heel onzeker is.” In Nederland wil Bristol daarom eerst de basis juist krijgen, vooraleer er verder kan nieuwe expansie kan worden gekeken. In België is de keten wel met enkele projecten bezig, maar meer wil de CEO daar nog niet over kwijt.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 december, 2025
    Hugo Boss: eerst omzetverlies, dan nieuwe strategie

    Hugo Boss gaat zijn organisatie herschikken en zet een nieuw meerjarenplan in om vanaf 2027 weer te groeien. De maatregelen drukken de omzet in 2026, maar moeten daarna voor herstel zorgen.

  • icon
    Mode4 december, 2025
    Nieuwe structuur moet bestuur Nike slagvaardiger maken

    Sportmodemerk Nike gaat zijn managementstructuur herzien: de invoering van de functie operationeel directeur moet het dagelijks bestuur flexibeler maken. De functie van commercieel directeur verdwijnt: financieel directeur Matthew Friend krijgt daar nu de verantwoordelijkheid over.

  • icon
    Mode3 december, 2025
    H&M werkt opnieuw samen met Stella McCartney

    Twintig jaar na hun eerste samenwerking lanceren H&M en Stella McCartney een nieuwe collectie: de eerste tip van de sluier wordt volgende week opgelicht tijdens de Fashion Awards in Londen, in het voorjaar verschijnen de stukken ook in de winkels en webshop.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN