RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Bristol
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Benelux
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Bristol is klaar met winkels sluiten: 20 openingen gepland

icon
Mode18 augustus, 2023
Shutterstock.com

Na jaren van saneringen, winkelsluitingen en rode cijfers is Bristol weer op de goede weg: voor het eerst sinds 2016 is de schoenketen weer operationeel winstgevend. De komende jaren wil de keten zelfs twintig nieuwe winkels openen.

Mijlpaal

Vorig jaar groeide de omzet bij Bristol met 1,5% naar 179,6 miljoen euro. De schoenketen realiseerde een bedrijfswinst (ebitda) van iets meer dan vijf miljoen euro, terwijl er een jaar eerder nog een verlies was van bijna vijf miljoen. Netto blijft de retailer nog wel 514.000 euro in het rood. Tegenover De Tijd wijt CEO Elise Vanaudenhove dat verlies aan de moeilijke Nederlandse markt, waar in januari nog twee weken van lockdown golden, en waar de concurrentie heviger is dan in België.

Toch ziet Vanaudenhove de operationele winstgevendheid als een mijlpaal en een resultaat van kostenbesparingen, een strenger voorraadbeheer, minder kortingen, een modieuzer aanbod met een hogere gemiddelde prijs en de lancering van een klantenkaart. Het bedrijf is weer klaar om te groeien en plant de komende vijf jaar dan ook twintig nieuwe winkels te openen, waarvan vier nog dit jaar. Eerst in België, daarna ook in Nederland: in beide landen zijn er nog witte vlekken.

Of Bristol dit jaar wél winst zal maken, is nog onzeker, maar in 2024 moet het lukken, denkt Vanaudenhoven: “Onze organisatie staat op orde en de kostenstructuur is goed. Nu kunnen we oogsten.”

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode28 juli, 2025
    Claire’s onder gerechtelijk akkoord geplaatst in Frankrijk

    De Franse dochteronderneming van de Amerikaanse accessoireketen Claire’s is afgelopen donderdag door de handelsrechtbank van Parijs onder curatele geplaatst. In het VK dreigt een gelijkaardig scenario.

  • icon
    Mode28 juli, 2025
    Outdoor-distributeur Elements zet impact voorop: “Moeilijk gaat ook”

    Outdoor-distributeur en -agent Elements kiest nooit voor de evidente weg. Ook niet nu het bedrijf een eerste fysieke showroom in Nederland opent. “Onze filosofie is: moeilijk gaat ook,” zegt co-CEO Philippe Declercq. “We willen geen excuusbedrijf zijn.”

  • icon
    Mode28 juli, 2025
    LVMH wil Marc Jacobs verkopen

    Het Franse luxeconglomeraat LVMH zou het Amerikaanse modehuis Marc Jacobs willen verkopen wegens teleurstellende prestaties. Volgens insiders zouden de Fransen hopen op een verkoopprijs rond het miljard euro.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN