RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Bristol lonkt naar stadspubliek met pop-up Coco Bella

icon
Mode13 mei, 2020

In Hasselt test schoenketen Bristol een nieuw winkelconcept: de pop-upwinkel Coco Bella presenteert de modieuzere collecties van de retailer in een stedelijk kader. Dat moet afstralen op het imago van bedrijf.

 

Jonger publiek aantrekken

“Met Coco Bella by Bristol willen we testen of we ook kleine winkels in de binnensteden leefbaar kunnen uitbaten. Ooit waren we daar sterk aanwezig met onze Shoe Post-winkels, vandaag ligt de nadruk op de periferie”, vertelt CEO Elise Vanaudenhove aan RetailDetail. “Ook willen we kijken hoe de klant reageert wanneer we onze meer modieuze en trendy collecties uitstallen in een hip interieur. Bij Bristol werken we momenteel hard aan de kwaliteit van onze collecties, én aan ons mode-imago. Dit initiatief kan daarbij een hulp zijn.”

 

De pop-upwinkel toont een selectie uit het vaste assortiment, tegen dezelfde prijzen maar in een ‘betere’ setting. “We hebben leuke, hippe spullen. Als we die op een andere manier presenteren, hopen we daarmee een jonger publiek naar binnen te trekken: mensen die vandaag vooral online en in de stadscentra winkelen. Ik zie het dus ook als een onderdeel van onze marketing.” De retailer heeft het concept volledig intern ontwikkeld: “Ik ben heel blij met wat ons team hier met een klein budget van 25.000 euro heeft neergezet. De beleving zit ‘m in de sfeervolle manier waarop de producten worden gepresenteerd. Onze Bristol-winkels zijn eerder functioneel: je kan er efficiënt je keuze vinden.”

 

Meer testwinkels op komst

De pop-upwinkel is gesitueerd in de Koning Albertstraat, in het centrum van Hasselt. “De locatie was een opportuniteit: een leuk pand dat ons werd aangeboden tegen interessante voorwaarden. We hebben een contract voor één jaar. In het najaar openen we nog enkele testwinkels, in steden als Genk, Diest en Leuven. Daarna evalueren we: is het concept leefbaar? Krijgen we het rendabel? Is het een opsteker voor ons imago?”

 

De eerste reacties op het nieuwe winkelconcept zijn super, zegt Vanaudenhove, al viel de omzet wel wat tegen. “Jammer genoeg zijn we van start gegaan in ondankbare omstandigheden: hoewel het centrum van Hasselt stilaan weer opleeft, bleven klanten maandag weg uit de steden. Enkel de baanwinkels deden het goed: daar haalden we zelfs het dubbele van onze omzet van vorig jaar, boven verwachting. Mensen zijn functioneel gaan shoppen. Ook dinsdag was het nog druk. In Nederland trekt de markt ook weer aan: we zitten er bijna op het niveau van vorig jaar. We zijn hoopvol.”

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode8 december, 2025
    My Jewellery wil groeien van 50 naar 125 winkels

    125 winkels in zeven landen: dat is de ambitie van de Nederlandse sieradenketen My Jewellery voor de komende jaren. De retailer heeft daarom een nieuwe manager met internationale ervaring aangetrokken.

  • icon
    Mode8 december, 2025
    Victoria’s Secret vindt “pad naar potentieel” terug

    Het ‘Path to Potential’-plan legt Victoria’s Secret geen windeieren: na een sterk derde kwartaal verhoogt de lingerieretailer zijn vooruitzichten voor het volledige boekjaar.

  • icon
    Mode5 december, 2025
    Fredrik Malm is nieuwe CEO Gant

    Gant heeft Fredrik Malm benoemd tot CEO. De Amerikaanse modegroep kiest zo voor een interne opvolging van Patrik Söderström, die na zes jaar afzwaait.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen10 november, 2025
    JD.com opent in 2026 vijftig nieuwe landpaviljoens om wereldwijde import naar China te versterken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN