RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

C&A in nieuw kleedje met “zelfverzekerder” logo en slogan

icon
Mode31 augustus, 2020

“Wear the Change”: dat is de nieuwe slogan van C&A. De kledingketen vernieuwt haar merkidentiteit en wil met de aangepaste merkclaim nog meer focussen op duurzaamheid, al blijft ook prijs centraal staan.

 

Voor het ‘Nieuwe Normaal’

Bij de lancering van het herfst- en winterseizoen 2020 pakt C&A uit met een nieuwe ‘look&feel’: het kledingmerk heeft als nieuwe slogan “Wear the Change” geadopteerd. De merkclaim is vanaf nu voor het eerst te zien in de herfstcampagne voor denim. Toch is de slogan niet helemaal nieuw: eerder werd ze al gebruikt voor voor de duurzame kledinglijn en duurzaamheidsinitiatieven van de keten.

 

Ondertussen zijn die duurzamere collecties volgens het bedrijf al goed voor 50% van het aanbod, waardoor C&A de claim nu uitbreidt naar het hele merk. “De nieuwe merkclaim is gebaseerd op de verandering van het milieu en de maatschappij waar wij dagelijks mee te maken hebben”, klinkt het – wat het bedrijf in deze coronatijden ook het “Nieuwe Normaal” noemt.

 

“Wij willen de C&A-merkpresentatie voor het Nieuwe Normaal moderniseren. Wij willen drie belangrijke aspecten versterken: duurzaamheid, een onovertroffen prijs-kwaliteitverhouding van onze producten en inclusiviteit – dat wil zeggen een breed scala aan producten voor alle leeftijden, geslachten en vormen. Deze aspecten zijn samengesmolten in een moderne look-and-feel die door alle ’touchpoints’ heen te zien is – met speciale aandacht voor de digitale kanalen”, legt marketingdirecteur Maik Kleinschmidt uit.

 

Logo zonder rand

Ook het logo en de huisstijl van het merk kregen een opfrisbeurt: de gekartelde rand – die een schelp moet voorstellen – rond de letters is weg, wat het logo directer en zelfverzekerder moet laten overkomen. De beelden die C&A in zijn campagnes gebruikt, horen vanaf nu eveneens “duidelijk en ongecompliceerd” te zijn. Als zijn doelgroep beschrijft C&A daarbij voortaan het “moderne, democratische midden van de maatschappij”.

 

De “change” is trouwens ook al te zien aan de top van het bedrijf: het bedrijf kondigde recent verschillende Europese managementwissels aan, waarbij drie vrouwelijke topmanagers hun intrede maken in de kledingholding. 

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode1 augustus, 2025
    VF Corporation: omzet stagneert, verlies halveert

    De Amerikaanse kledinggroep VF Corporation zag in het eerste kwartaal van zijn boekjaar de omzet stagneren. Toch verminderde het verlies met meer dan de helft. De eigenaar van merken als The North Face, Vans en Timberland lijkt weer op de goede weg te zijn na een moeilijke periode.

  • icon
    Mode31 juli, 2025
    Miu Miu stuwt verkoop bij Prada

    Prada Group wist in het eerste halfjaar zijn omzet met 9% te verhogen, grotendeels dankzij de aanhoudende groei van Miu Miu. Die dochter zorgt ervoor dat de Italiaanse luxegroep standhoudt in een afkoelende sector.

  • icon
    Mode31 juli, 2025
    Ted Baker overweegt terugkeer naar de winkelstraten

    Ted Baker werkt volgens insiders aan een comeback in de Britse winkelstraten: een eerste fysieke winkel zou begin volgend jaar openen in Londen. Dat is een opmerkelijke ommekeer voor het merk, dat sinds vorig jaar enkel nog online actief was.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN