RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

CKS klaar voor ambitieuze herstart onder JBC-eigenaars

icon
Mode13 november, 2020

CKS, vroeger onderdeel van FNG, is klaar voor zijn nieuwe start onder de vleugels van JBC-moeder Claes Retail Group (CRG). Het modemerk wil volgend jaar dubbel zoveel verkooppunten en koestert al internationale ambities.

 

Dubbel aantal verkooppunten

CKS en zijn team hebben de FNG-bladzijde omgedraaid en beginnen vol goeie moed aan een nieuw verhaal: eind augustus werd het Belgische modemerk uit het faillissement overgenomen door CRG, de familiale holding achter JBC en Mayerline, en nu is het label helemaal klaar voor zijn tweede leven.

Sinds 12 november is de webshop weer live en het merk heeft ook al concrete fysieke expansieplannen: in het voorjaar van 2021 wil CKS 13 eigen winkels en 14 shop-in-shops bij Galeria Inno hebben. Daarmee wordt het aantal winkelpunten sinds de overname bijna verdubbeld ten opzichte van 2020. Er wordt zelfs gekeken naar internationalisering: de eerste stappen worden al deze maand via wholesale gezet voor de collectie van winter ‘21.

Naar aanloop van de overname en tijdens de coronacrisis kende de webshop eveneens een groot succes, wat het merk ook nu weer een grote onlinegroei laat verwachten: in de eerste helft van 2020 verdubbelde de onlineomzet, nu ziet CKS nog meer potentieel omdat het de krachten kan bundelen met CRG. Zo zal onder andere worden ingezet op een doorgedreven omnichannel-integratie met JBC, zowel via de webshops als in de CKS- en JBC-winkels.

 

Authentieke “fresh fashion”

Vanaf het winterseizoen van 2021 zal CKS bijvoorbeeld haar Kids-collectie enkel nog via de webshop verkopen, terwijl de items wel nog fysiek worden aangeboden in de winkels van JBC. In de fysieke concept stores van CKS zal de focus volledig komen te liggen op de damescollecties en de gloednieuwe lijn CKS Teens voor tienermeisjes. Verdere samenwerkingen worden in de toekomst nog bepaald.

Ook de stijl en het DNA van het merk is aangescherpt: de nieuwe pijlers worden doelbewust ontwerpen, authenticiteit en “fresh fashion”. Marktonderzoek moet namelijk een duidelijker beeld zal scheppen over het doelpubliek, terwijl het merk zelfvertrouwen en “instant happiness” wil gaan uitstralen. Duurzaamheid wordt eveneens een vast onderdeel, aangezien CKS net als JBC en Mayerline zal aansluiten bij de Fair Wear Foundation.

 

Integratie en synergie

“Ik ben blij dat CKS Belgisch blijft en dat CRG het belangrijk vindt onze unieke merkidentiteit te behouden. Wij zijn altijd blijven geloven in CKS en doen dat vandaag nog steeds. Deze overname geeft ons de kans het merk verder onder de loep te nemen. We hebben in dit nieuwe normaal allemaal een ‘rethink-fase’ doorgemaakt. We willen daarom bijvoorbeeld ook nadenken over hoe we duurzamer kunnen omgaan met mode”, zegt CKS Marketing & Brand Manager Christina Hadinoto over de nieuwe start.

Ook JBC-topman Bart Claes is trots dat het bestaande team van CKS en de medewerkers van CRG samen hun schouders onder de doorstart zetten, met doorgedreven synergie en integratie. “Expertise wordt gedeeld en partnerships worden aangegaan binnen de holding. Er komt een synergie in alle ondersteunende diensten – logistiek, IT, finance, technische dienst, HR – en in sourcing, media, aankopen, enz”, klinkt het. “Van de medewerkers in het hoofdkantoor tot in de winkels en de partners: samen vormen ze een fier team dat zich inzet om mee (herop-) te bouwen.”

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode5 december, 2025
    Fredrik Malm is nieuwe CEO Gant

    Gant heeft Fredrik Malm benoemd tot CEO. De Amerikaanse modegroep kiest zo voor een interne opvolging van Patrik Söderström, die na zes jaar afzwaait.

  • icon
    Mode5 december, 2025
    Verenigd Koninkrijk verbiedt advertenties van Nike, Lacoste en Superdry

    De Britse reclametoezichthouder heeft betaalde Google-advertenties van Nike, Lacoste en Superdry verboden vanwege misleidende duurzaamheidsclaims. De ads gebruikten termen als “duurzame kleding” en “duurzame materialen” zonder onderbouwing.

  • icon
    Mode4 december, 2025
    Hugo Boss: eerst omzetverlies, dan nieuwe strategie

    Hugo Boss gaat zijn organisatie herschikken en zet een nieuw meerjarenplan in om vanaf 2027 weer te groeien. De maatregelen drukken de omzet in 2026, maar moeten daarna voor herstel zorgen.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen10 november, 2025
    JD.com opent in 2026 vijftig nieuwe landpaviljoens om wereldwijde import naar China te versterken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN