RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Ann Demeulemeester overgenomen door Italiaan

icon
Mode17 september, 2020

De Italiaanse retailondernemer Claudio Antonioli neemt het Belgische modemerk Ann Demeulemeester over. Het betekent een nieuwe start voor het icoon van de Antwerpse Zes, dat momenteel ook geen creatief directeur heeft.

 

Voor de lange termijn

Er waait een nieuwe wind bij Ann Demeulemeester: na een financieel moeilijk periode, heeft het merk in Claudio Antonioli een nieuwe eigenaar gevonden. Antonioli, die onder meer het luxe-streetwearbedrijf New Guards Group oprichtte, neemt de merkrechten, het archief, het hoofdkantoor en de flagshipstores in Antwerpen en Parijs over. Hoeveel de Italiaanse ondernemer daarvoor neertelt, is niet bekend.

Het modehuis, dat zich tot de befaamde Antwerpse Zes mag rekenen, vertrekt zo uit België. Tot nu toe had topvrouw Anne Chapelle een controlerend meerderheidsbelang in het bedrijf. De zakenvrouw gaf eerder zelf aan dat financiering krijgen van Belgische banken en investeerders moeilijk was en dat er nood was aan extern kapitaal. Chapelle wou echter een langetermijnpartner, “met een plan voor de komende tien jaar”, en heeft die nu met Antonioli gevonden, aldus Knack.

 

Kennismaking in maart

Ook oprichtster Ann Demeulemeester zelf, die het bedrijf in 2013 verliet, zegt blij te zijn met Antonioli. “Meneer Antonioli is al sinds de begindagen van het merk een ‘compagnon de route’. Ik ben blij en ondersteun dit nieuwe begin. Het huis zal worden gevuld met nieuwe energie en ik kijk met vertrouwen naar de toekomst”, zei ze in een korte verklaring.

De eerste kennismaking met “de nieuwe koers” van het label zal wellicht in maart zijn, tijdens de show van het merk op de Parijse modeweek, zegt de overnemer. Tegen dan moet nog wel een nieuwe creatief directeur worden gevonden, want begin juli stapte Sébastien Meunier op. Meunier nam zeven jaar geleden de rol van Demeulemeester over. 

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode2 juli, 2025
    Clarks schapt 1.200 banen na omzetcrash

    Clarks snoeit meer dan 1.200 banen weg als gevolg van een aanzienlijke daling in de omzet. Het Britse schoenenmerk verloor vorig jaar bijna 100 miljoen pond omzet en bleef verlieslatend.

  • icon
    Mode2 juli, 2025
    Brax heeft rebranding en recordjaar achter de rug

    Brax boekte vorig jaar een recordomzet van 361 miljoen euro. Het Duitse modemerk mikt nu op verdere (internationale) expansie en zet die ambities kracht bij met een volledige rebranding.

  • icon
    Mode1 juli, 2025
    LolaLiza: “Mode is als een berg: je klimt stap voor stap naar de top”

    Voor Joachim Rubin, CEO van modeketen LolaLiza, voelt ondernemen als een sportieve uitdaging. “Een bedrijf leiden is zoals een berg beklimmen”, vertelt hij met passie. Al bijna acht jaar timmert hij aan een grondige herpositionering van het merk.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN