RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hermès leidt van coronavrees af met sterk 2019

icon
Mode26 februari, 2020

Het Franse luxehuis Hermès wuift de coronazorgen weg: niet alleen pronkt het met knappe jaarresultaten, maar het zegt ook dat de situatie zich mogelijk ook al aan het normaliseren zou zijn in China. Topman Axel Dumas doet zijn best om de beleggers te sussen.

 

Precies zoals verwacht

2019 was een uitstekend jaar voor Hermès, laat het luxehuis weten aan zijn raad van bestuur. De omzet steeg vorig jaar met 15%, dankzij groei in alle regio’s, en klokte af op 6,88 miljard euro. Zonder wisselkoerseffecten zou de omzet met 12% zijn gestegen. De maker van de Birkin-handtas zag de netto-omzet stijgen van 1,41 miljard in 2018 tot 1,53 miljard euro, wat precies overeenkomt met de analistenverwachtingen. De operationele winst kwam uit op 2,34 miljard euro, ten opzichte van 2,13 miljard euro een jaar eerder.

 

Toch steeg in het laatste kwartaal van het afgelopen jaar de omzet met ‘slechts’ 13,4% tot 1,7 miljard euro, wat minder was dan de 15% omzetgroei een kwartaal eerder. Vooral in Azië zou de verkoop aan het einde van het jaar zijn teruggevallen, met name door de politieke onrust in Hongkong. Niettemin noemen analisten het een sterk kwartaal, in lijn met de verwachtingen. Hermès opende onder meer winkels in New York en San Francisco.

 

Niet (te) bang voor coronavirus

Voor het nieuwe jaar doet Hermès traditiegetrouw geen concrete beloftes: het bedrijf heeft het alleen over ambitieuze omzetdoelstellingen en probeert aandeelhouders vooral gerust te stellen in verband met de coronacrisis. Het lederwarenmerk wijst erop dat 80% van de productie op de Franse thuismarkt gebeurt, al heeft het ook wel enkele kleinere ateliers in het recent getroffen Italië.

 

In China ziet CEO Axel Dumas potentiële normalisering, klinkt het nog: zeven van de elf Chinese winkels van het merk zijn ondertussen weer open. Wat dat precies betekent voor de verkoop is weliswaar nog niet duidelijk, want sommige winkels heropenen wel met beperkte openingsuren. De sussende strategie lijkt niettemin te werken: de beurskoers van het aandeel zakte dit jaar nog maar met 0,3%, terwijl concurrenten zoals Kering en LVMH hun beurswaarde al 8 tot 10% zagen zakken.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode19 december, 2025
    Eén fotoshoot, honderden outfits: Zara laat AI los op echte modellen

    Zara zet kunstmatige intelligentie in om beelden te creëren van echte modellen in wisselende outfits. De modeketen wil zo de productie van campagnebeelden versnellen.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Nike: zwakke Chinese verkoop ondermijnt vertrouwen in herstel

    Nike blijft worstelen met de Chinese markt, terwijl de sneakermaker elders voorzichtige vooruitgang boekt. De comeback van het merk verloopt "twee stappen voorwaarts en één stap achteruit", vinden analisten.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Bengaalse textielsector bereidt EU-productpaspoort voor

    De Europese Unie wil digitale productpaspoorten voor kleding die milieuclaims onderbouwen. Terwijl veel producenten wereldwijd nog op details wachten, nemen producenten in Bangladesh alvast maatregelen. Dat is niet onbelangrijk, want het land is de op een na grootste kledingexporteur ter wereld.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Algemeen28 november, 2025
    EU maakt van elke winkel een cashautomaat
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN