RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hermès groeit met dubbele cijfers dankzij Azië

icon
Mode23 juli, 2019

Hermès heeft een sterke eerste jaarhelft achter de rug: de omzet van het Franse luxehuis ging met 15% omhoog. De groei was het grootst in Azië, maar in alle regio’s was er een vooruitgang.

 

“Zeer dynamisch”

Zowel in het eerste halfjaar van 2019 als in het voorbije tweede kwartaal heeft Hermès een dubbelcijferige omzetgroei opgetekend. In het afgelopen kwartaal stegen de verkopen met 12% aan constante wisselkoersen, of 15% met wat hulp van gunstige wisselkoerseffecten. Na de eerste zes maanden van dit jaar kwam het voor de luxegroep net omgekeerd uit: op constante basis steeg de omzet met 15% naar 3,28 miljard euro, met wisselkoerseffecten bedroeg de groei 12%.

 

In zijn winkels verkocht Hermès 13% meer. “De verkoop was zeer dynamisch in de eerste helft van 2019, in alle regio’s en in alle bedrijfsonderdelen. Deze gezonde groei weerspiegelt de creatieve ‘drive’ van het huis, de uitstekende knowhow en de relevantie van het vakmanschapsmodel dat de lokale integratie helpt versterken”, geeft topman Axel Dumas als verklaring.

 

Aziatische expansie

Op de Franse thuismarkt ging Hermès er met 4% op vooruit, in de rest van Europa was dat 9%. In de Verenigde Staten, waar het accessoiremerk in april zijn 36e winkel opende in New York, stegen de verkopen met 10%. De sterkste groei was evenwel nog steeds te vinden op de Aziatische markt (met uitzondering van Japan): daar klokte de omzet in Azië liefst 18% hoger af, in het meer mature Japan deed de groep het 10% beter.

 

De maker van de befaamde Birkin Bag blijft ook flink investeren in Aziatische expansie: de voorbije maanden waren er onder meer winkelopeningen in prestigieuze winkelcentra in Sjanghai, Phuket in Thailand en Singapore. In Singapore lanceert het modehuis eind dit jaar nog een nieuw digitaal platform.

 

Ook in alle divisies was er groei, al noemt Dumas vooral de groei van 15% in de afdeling ready-to-wear en accessoires opvallend. Voor de rest van het jaar blijven de verwachtingen bij Hermès hooggespannen, ondanks de “groeiende economische, monetaire en geopolitieke onzekerheden”. 

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    Pepco Group boekt 8,7% omzetgroei na verkoop Poundland

    De Poolse Pepco Group zag zijn omzet afgelopen boekjaar (tot en met 30 september) met 8,7% stijgen tot 4,52 miljard euro. De vergelijkbare verkoop nam met 2,6% toe. De groep zet zijn strategie door om rond één Pepco-format te opereren.

  • icon
    Mode17 december, 2025
    VanHaren lanceert digitaal getrouwheidsprogramma in België en Nederland

    VanHaren rolt een nieuw loyaliteitsprogramma uit in z'n app, zowel in Nederland als in België. Leden genieten van een welkomskorting, exclusieve aanbiedingen, digitale kortingsbonnen, een lageprijsgarantie en praktische tools.

  • icon
    Mode16 december, 2025
    Omoda neemt Drents Mijn Modewereld over

    Omoda neemt op 1 januari Mijn Modewereld in De Wolden over. Die modewinkel van 8000 m² is een van de grootste van zijn soort in Nederland en biedt meer dan 300 merken aan. CEO Jan Baan spreekt van “een fantastische stap”.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Algemeen28 november, 2025
    EU maakt van elke winkel een cashautomaat
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN