RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

H&M beperkt gratis leveringen voor klantenkaarthouders

icon
Mode10 mei, 2019

Modeketen H&M gaat haar klantenkaarthouders opnieuw verzendkosten aanrekenen bij kleine bestellingen. Het bedrijf wil zo besparen op de logistieke kosten en de winstgevendheid van de groep helpen herstellen.

 

Basis- en plusleden

Het klantengetrouwheidsprogramma van de Zweedse modereus, de H&M Club, wordt herbekeken: voortaan worden de leden van het programma verdeeld in 2 groepen: basis en plus. De onderverdeling gebeurt op basis van het aantal punten die de klanten het voorbije jaar hebben verzameld. Die punten kunnen leden verdienen via onder meer aankopen en het plaatsen van reviews.

 

“Voor het plus-niveau blijven leveringen gratis voor alle aankopen, maar voor het basisniveau zal er een limiet zijn“, zei Samuel Holst, hoofd van H&M Club. “Basisleden moeten voor een bepaald bedrag kopen om gratis te worden bezorgd. Retourzendingen blijven gratis voor iedereen.”

 

Het minimum bestelbedrag om in aanmerking te komen voor gratis verzending zal overigens niet in alle landen even hoog liggen. In Duitsland, de grootste markt van de Zweedse groep, zal de limiet op 25 euro liggen. In Zweden wordt het 22 euro en in Nederland 20 euro.

 

De H&M Club bestaat ondertussen in zestien landen en is een groot succes. Vorig jaar verdubbelde het aantal leden tot 30 miljoen, daarbij geholpen door de toezegging van gratis leveringen en retouren voor alle leden. Afgelopen kwartaal kwamen daar nog eens vijf miljoen nieuwe leden bij. Afwachten welk effect de herintroductie van de verzendkosten zal hebben op de groei van het getrouwheidsprogramma…

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode7 november, 2025
    Consolidatie in luxetweedehands: Labellov neemt Designer Wish Bags over

    Het Belgische platform voor tweedehands luxemode Labellov neemt branchegenoot Designer Wish Bags over. Tegelijkertijd krijgt het bedrijf een nieuwe topvrouw: Babs Van de Mierop (Bain & Company) wordt CEO.

  • icon
    Mode7 november, 2025
    Zo wil H&M in Brazilië gefaseerd naar 70 winkels

    H&M zet zijn Braziliaanse expansie kracht bij: na de opening van een derde winkel in Campinas volgen op korte termijn acht bijkomende locaties. De modeketen ziet ruimte voor zeventig winkels, maar kiest voor een geleidelijke uitrol.

  • icon
    Mode6 november, 2025
    About You stuwt Zalando naar mooie kwartaalgroei

    Zalando zag in het derde kwartaal zijn verkopen met 21,6% stijgen, mede door de integratie van About you. Ook de winstcijfers waren positief. Voor de toekomst ziet het Duitse modeplatform brood in enkele veelbelovende samenwerkingen.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Wonen15 oktober, 2025
    Leen Bakker wil nu ook 35 Nederlandse winkels sluiten
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Food10 oktober, 2025
    De Bijenkorf sluit centrale bakkerij
  • icon
    Algemeen28 oktober, 2025
    ChatGPT krijgt een Paypal-betaaloptie
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN