RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

H&M zet trend: nu kopen, achteraf betalen

icon
Mode25 juli, 2019

Binnenkort hoeven shoppers in de winkels van H&M niet onmiddellijk af te rekenen: betalen kan tot twee weken na de aankoop. Een trend die vanuit de e-commercewereld ook de fysieke retail lijkt te gaan veroveren.

 

Bedenktijd

Het is een nieuwe service voor de consument: die kan binnenkort kledij mee naar huis nemen en ze pas betalen na twee weken bedenktijd. Wie van mening verandert, kan de aankopen kosteloos terugbrengen. Het principe wordt al toegepast in heel wat webshops, en wordt nu ook beschikbaar in fysieke verkooppunten.
 

In z’n Nederlandse winkels lanceert H&M de optie ‘buy now, pay later’ vanaf oktober, en de Belgische winkels zullen snel volgen, bevestigt woordvoerster Marianne Nerinckx aan De Standaard. De modeketen wil met de nieuwe dienst de klantervaring verbeteren: “Waarom we het doen? Om dezelfde reden als waarom we nu al ‘return in store’ aanbieden, of gratis levering. Klanten verwachten een optimale winkelervaring. Of dat nu online of offline is.”

 

Europese uitrol

Klanten registreren zich via de smartphone en scannen een QR-code aan de kassa in de winkel. De rekening volgt later. Achteraf betalen is klantvriendelijk: shoppers kunnen hun uitgaven spreiden in functie van hun beschikbaar budget en vermijden miskopen. Handelaars kunnen op die manier de conversie verhogen en krijgen toch de garantie dat ze betaald worden. H&M introduceerde het systeem eerst in thuisland Zweden, in samenwerking met fintechbedrijf Klarna, en rolt het nu uit naar meer landen.
 

Retailexperts zien een trend die snel uitbreiding zal nemen. “Ik denk dat achteraf betalen iets is van de toekomst. Meer winkels zullen achteraf betalen gaan toepassen,” verwacht de Nederlandse retailprofessor Kitty Koelemeijer. Ook retailexpert Jorg Snoeck van RetailDetail is overtuigd: “We zien het in de rest van Europa al: de trend is gezet en iedereen moet erin mee als ze geen klanten willen verliezen.” Consumentenorganisaties echter zijn kritisch: ze vrezen dat mensen met een beperkt budget zullen verleid worden om meer uit te geven dan ze zich kunnen veroorloven.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode26 mei, 2025
    Europese Commissie tikt Shein op de vingers

    De Europese Commissie beschuldigt kledijgigant Shein van systematische inbreuken op de Europese consumentenwetgeving. Shein krijgt een maand de tijd om orde op zaken te stellen, anders volgen er mogelijk boetes.

  • icon
    Mode26 mei, 2025
    Adidas raakt klantgegevens kwijt na cyberaanval

    Adidas waarschuwt voor een mogelijk datalek na een cyberaanval bij een externe klantenserviceprovider. Het sportmerk is lang niet het enige slachtoffer van digitale inbraken: het lijkt een heuse plaag onder retailers.

  • icon
    Mode23 mei, 2025
    Nike keert terug naar Amazon

    Na een afwezigheid van zes jaar gaat Nike weer rechtstreeks verkopen op het Amazon platform. Tegelijk kondigt het bedrijf ook prijsverhogingen aan, die het gevolg zijn van Amerikaanse invoerheffingen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Algemeen12 mei, 2025
    Amazon brengt Temu-concurrent Haul naar Europa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN