RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

H&M test verkoop van externe merken

icon
Mode17 september, 2019

Gisteren liet H&M Group weten dat de budgetmodeketen H&M, die het grootste deel van de groepsomzet vertegenwoordigt, de verkoop van externe merken en producten gaat testen. Een ingrijpende strategiewijziging.

Nieuwe klanten aantrekken

Sommige van de nieuwere, kleinere merken van het modeconcern, zoals & Other Stories en Arket, verkopen al een selectie van externe merken naast hun eigen producten. Een initiatief in dezelfde richting zou voor H&M een fundamentele strategiewijziging inhouden en een mogelijke stap in de richting van directe concurrentie met online multimerkretailers zoals het Duitse Zalando en het Britse ASOS.

 

Een woordvoerder van het Zweedse modebedrijf zei aan Reuters dat het aanvullen van de eigen collectie met externe merken hopelijk nieuwe klanten zou aantrekken, maar weigerde meer details over de proef bekend te maken. ’s Werelds tweede grootste modewinkel – na Inditex – ziet zijn winst al drie opeenvolgende jaren dalen. Gisteren maakte de groep nog een omzetstijging van 8% voor het derde kwartaal bekend (bij constante wisselkoersen), maar analisten en beleggers vrezen dat de winst opnieuw zal tegenvallen. De definitieve cijfers volgen op 3 oktober.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode13 november, 2025
    Burberry groeit voor het eerst in twee jaar

    Voor het eerst in twee jaar verkocht Burberry in het afgelopen kwartaal meer. De kentering komt deels door herstel in China, maar de klassieke Britse stijl is ook terug in de mode, geeft het luxemerk toe.

  • icon
    Algemeen13 november, 2025
    Wehkamp vertienvoudigt verlies en ziet omzet dalen

    Wehkamp heeft zijn vorige boekjaar afgesloten met een verlies van 89,1 miljoen euro verlies. Zonder een grote afboeking op de goodwill zou het tekort wel maar 8,9 miljoen euro geweest zijn – al is dat toch nog steeds meer dan vorig jaar. Hoe wil de e-tailer zijn tanker keren?

  • icon
    Mode13 november, 2025
    Inditex-budgetmerk Lefties maakt Duits debuut in Düsseldorf

    Lefties, het discountmerk van de Spaanse modegroep Inditex, houdt een strak tempo aan voor zijn Europese expansieplannen: nadat de retailer enkele toplocaties bemachtigde in het Verenigd Koninkrijk, is nu Duitsland aan de beurt.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Wonen15 oktober, 2025
    Leen Bakker wil nu ook 35 Nederlandse winkels sluiten
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Algemeen28 oktober, 2025
    ChatGPT krijgt een Paypal-betaaloptie
  • icon
    Wonen30 oktober, 2025
    Ex-uitbaters Blokker lanceren eigen formule: Allesz
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN