RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hugo Boss wil omzet verdubbelen met nieuwe look

icon
Mode4 augustus, 2021

Hugo Boss pakt uit met een nieuw vijfjarenplan: het modehuis gaat voor een verdubbeling van de omzet tegen 2025. De Duitsers willen meer jongeren lokken en stoppen hun winkels in een nieuw jasje.

 

Nieuwe look en feel

Hugo Boss gaat voor een nieuwe look: als onderdeel van een nieuwe groeistrategie is het Duitse bedrijf de stijl van submerken Boss en Hugo aan het oppoetsen. De logo’s en marketing worden opgefrist, terwijl in de komende drie jaar ook 80% van de eigen winkels een grondige opfrissing krijgt. Met die volledig nieuwe ‘look en feel’ wil Boss tegen 2025 een omzet van 2,6 miljard euro in menswear en 400 miljoen euro (een verdubbeling) in het vrouwendepartement bereiken. Het jongere merk Hugo moet goed worden voor 800 miljoen euro.

 

In totaal stelt Hugo Boss zich tot doel tegen 2025 de omzet te verdubbelen tot 4 miljard euro. Dat doet het bedrijf met de ‘Claim 5’-strategie: “Het is onze visie om wereldwijd het toonaangevende premium tech-gedreven modeplatform te worden en in deze context zullen we een revolutie teweegbrengen in de manier waarop we met consumenten communiceren”, zegt CEO Daniel Grieder.

 

Jongeren en digitalisering

Naast ruim honderd miljoen euro aan extra marketinguitgaven wil het merk vooral jongere consumenten voor zich winnen met het merk Hugo. Mede voor hen pompt het modehuis ook nog eens 150 miljoen euro in digitalisering, van trenddetectie en digitale productontwikkeling tot AI-gebaseerde prijsstellingsmogelijkheden en de wereldwijde uitrol van digitale showrooms. Zowel in Duitsland als in Portugal komt een digitale campus voor data-analyse en techmedewerkers. Het gewenste resultaat zou zijn dat de online omzet in 2025 meer dan een miljard euro en zowat een kwart van de groepsomzet bereikt.

 

De sterkste groei zal uit Azië blijven komen: het omzetaandeel van de regio zal naar verwachting oplopen tot meer dan 20%, met bijzondere dank aan China. In Europa en beide Amerika’s wil Hugo Boss vooral inzetten op de trend naar meer casual kleding, met outfits voor elk moment. Tegen 2025 rekent het bedrijf bovendien op een brutowinstmarge van 12%. Als duurzaamheidsdoelstellingen streeft het Duitse bedrijf naar klimaatneutraliteit in de hele waardeketen tegen 2045 en wil het 80% van de producten tegen 2030 circulair maken.

 

De aankondigingen komen er in het kielzog van de nieuwe kwartaalcijfers. Topman Grieder is tevreden met een goed herstel na de coronacrisis: de omzet steeg met 133% ten opzichte van het tweede kwartaal vorig jaar en ligt zo nog maar 4% lager dan in dezelfde periode pre-corona. De brutobedrijfswinst bedroeg 42 miljoen euro. Voor het hele jaar gaat de groep uit van 30 tot 35% omzetgroei.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode8 december, 2025
    My Jewellery wil groeien van 50 naar 125 winkels

    125 winkels in zeven landen: dat is de ambitie van de Nederlandse sieradenketen My Jewellery voor de komende jaren. De retailer heeft daarom een nieuwe manager met internationale ervaring aangetrokken.

  • icon
    Mode8 december, 2025
    Victoria’s Secret vindt “pad naar potentieel” terug

    Het ‘Path to Potential’-plan legt Victoria’s Secret geen windeieren: na een sterk derde kwartaal verhoogt de lingerieretailer zijn vooruitzichten voor het volledige boekjaar.

  • icon
    Mode5 december, 2025
    Fredrik Malm is nieuwe CEO Gant

    Gant heeft Fredrik Malm benoemd tot CEO. De Amerikaanse modegroep kiest zo voor een interne opvolging van Patrik Söderström, die na zes jaar afzwaait.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen10 november, 2025
    JD.com opent in 2026 vijftig nieuwe landpaviljoens om wereldwijde import naar China te versterken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN