RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Foot Locker
  • Onderwerpen In beeld
  • Geografie Nederland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

[In Beeld] Foot Locker brengt nieuw winkelconcept naar de Benelux

icon
Mode10 december, 2024

Foot Locker geeft in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht het startschot voor de uitrol van zijn nieuwste Reimagined-winkelconcept in de Benelux. Het is pas de derde vestiging ter wereld die het nieuwe concept mag verwelkomen.

Samen sneakers passen

De Foot Locker-winkel in Hoog Catharijne steekt in een nieuw jasje: na New Jersey en Parijs is het pas de derde vestiging die het nieuwe Reimagined-winkelconcept aangemeten krijgt. Toch wil de keten volgend jaar liefst twee derde van zijn winkels met het nieuwe concept uitrusten.

Foot Locker wil met het ontwerp een modernere en klantgerichte winkelervaring brengen, waar “sneakercultuur”, storytelling en betere zichtbaarheid voor de merkpartners centraal staan. Het nieuwe concept, niet zonder Amerikaans zelfbewustzijn beschreven als de “store of the future”, heeft onder meer een zone speciaal voor de nieuwste releases, interactieve displays en een gezamenlijke paszone die klanten moet verbinden en een gemeenschappelijke ervaring wil bezorgen.

Lace Up-plan

In de Sneaker Hub kunnen klanten bovendien terecht voor maatwerk, veterservices en persoonlijke ervaringen via het FLX-loyaliteitsprogramma. De medewerkers krijgen dan weer digitale tools die helpen met voorraadbeheer, flexibele bestelopties en een efficiënter betaalproces.

De introductie van het Reimagined-concept sluit aan bij het strategische Lace Up-plan, dat Foot Locker vorig jaar lanceerde. Dit plan focust op modernisering, groei en een verbeterde merkconsistentie. Het doel is dat tegen eind volgend jaar twee derde van de Foot Locker-winkels wereldwijd voldoet aan de nieuwe merkstandaarden.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 augustus, 2025
    Puma stelt Adidas-IT’er aan als operationeel directeur

    Puma heeft stelt een nieuwe operationeel directeur aangesteld: Andreas Hubert, die bijna twintig jaar lang bij rivaal Adidas werkte. In juni trad Huber er terug na vier jaar als chief information officer.

  • icon
    Mode4 augustus, 2025
    Miljoenenboete voor Giorgio Armani wegens misleidende beweringen

    De Italiaanse mededingingsautoriteit heeft Giorgio Armani een boete van 3,5 miljoen euro opgelegd omdat uitspraken over ethische en sociale verantwoordelijkheid niet overeenkwamen met de daadwerkelijke werkomstandigheden bij leveranciers.

  • icon
    Mode1 augustus, 2025
    VF Corporation: omzet stagneert, verlies halveert

    De Amerikaanse kledinggroep VF Corporation zag in het eerste kwartaal van zijn boekjaar de omzet stagneren. Toch verminderde het verlies met meer dan de helft. De eigenaar van merken als The North Face, Vans en Timberland lijkt weer op de goede weg te zijn na een moeilijke periode.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN