Op de Antwerpse Meir heeft het Canadese sport- en lifestylemerk Lululemon vanochtend zijn eerste Belgische winkel geopend. Die zal snel worden gevolgd door een tweede, op de Gulden Vlieslaan in Brussel.
Gezondheid en mindfulness
Meer dan 25 jaar geleden ging Lululemon van start als specialist in kledij voor yogabeoefenaars, maar intussen groeide het merk uit tot een toonaangevende speler in wat men athleisure noemt: modieuze kledij die zich inspireert op sportoutfits, maar die niet noodzakelijk bedoeld is om in te sporten. Het lifestylemerk speelt slim in op de trend naar gezondheid en mindfulness.
Naast een hip modemerk is Lululemon ook een voorloper in “community building”, weet RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck: “Toen we tien jaar geleden op RetailHunt gingen naar Berlijn, zagen we daar al hoe de retailer twee uur voor de opening yogalessen organiseerde in de winkel. Dat is klantenbinding.”
Kledij en acessoires
De winkel op de Meir, vlakbij andere gereputeerde sportmerken als Nike, Courir, JD Sports en Footlocker, is 391 m² groot, heeft een prominente gevel waarin een digitaal scherm de aandacht trekt, opvallend hoge plafonds en mooi met kalksteentegels afgewerkte vloeren
Klanten vinden hier het volledige assortiment kledij voor yoga, hardlopen, training, tennis, golf en dagelijkse beweging. De dameskleding hangt aan de rechterkant, de herenkleding links en de negen paskamers zijn uniseks. Er zijn ook accessoires, zoals draagtassen of drinkflessen die je ter plaatse kan laten graveren voor een persoonlijke toets.
Lululemon noemt deze opening “een belangrijke mijlpaal in de internationale expansie”. Deze zomer nog volgt een tweede Belgische winkel, aan de Guldenvlieslaan in Brussel.