RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Massimo Dutti schrapt kindercollectie

icon
Mode3 maart, 2020

Massimo Dutti gaat geen kindercollecties meer lanceren: moederbedrijf Inditex wil alle kinderkleding onderbrengen bij Zara. De huidige lente- en zomercollectie van Massimo Dutti Kids is dus de laatste.

 

Focus op volwassenen

De winkels met een kinderafdeling zullen door de aanpassing meer ruimte hebben voor de dames- en herencollecties, schrijft FashionNetwork.com. De beslissing om het kinderkledinglabel te laten vallen, heeft ook gevolgen voor een twintigtal werknemers van het modebedrijf op de hoofdzetel in Tordera. Zij kunnen wel terecht bij een van de andere merken van het Inditex-concern.

 

Klanten konden de kinderkleding van Massimo Dutti tot voor kort enkel kopen in de flagshipstores van het merk en via de webshop, weet FashionUnited: begin vorig jaar startte het label ook een pilootproject in een bestaande winkel in Palma de Mallorca, met een zeer beperkt gamma kinderkleding. Van elk ontwerp was wel slechts één maat aanwezig. Het ‘passen’ en bekijken van de artikelen gebeurde met behulp van een intelligente spiegel. Klanten konden de items vervolgens thuis of in de winkel laten leveren.

 

Heerschappij van Zara bevestigd

Het schrappen van de kinderkledinglijn van Massimo Dutti heeft ook tot gevolg dat Zara nu het enige merk is binnen de Inditex-familie met een kindercollectie. Eind 2018 had Zara al 128 winkels die exclusief gewijd zijn aan kinderkleding. Verder is het assortiment ook beschikbaar via een heleboel grotere winkels van de kledingketen.

 

Zara is al het grootste merk van de Inditex-groep en was bij de laatste jaarcijfers (2018) goed voor een omzet van 18 miljard euro, oftewel 68% van de groepsomzet. Ter vergelijking: Massimo Dutti realiseerde in hetzelfde jaar een omzet van 1,8 miljard euro.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode31 juli, 2025
    Miu Miu stuwt verkoop bij Prada

    Prada Group wist in het eerste halfjaar zijn omzet met 9% te verhogen, grotendeels dankzij de aanhoudende groei van Miu Miu. Die dochter zorgt ervoor dat de Italiaanse luxegroep standhoudt in een afkoelende sector.

  • icon
    Mode31 juli, 2025
    Ted Baker overweegt terugkeer naar de winkelstraten

    Ted Baker werkt volgens insiders aan een comeback in de Britse winkelstraten: een eerste fysieke winkel zou begin volgend jaar openen in Londen. Dat is een opmerkelijke ommekeer voor het merk, dat sinds vorig jaar enkel nog online actief was.

  • icon
    Mode31 juli, 2025
    Claire’s zoekt koper voor Franse tak onder curatele

    De Franse tak van de accessoiresketen Claire’s is op zoek naar een nieuwe eigenaar, nadat het bedrijf door de rechtbank in Parijs onder curatele werd gesteld. Het Amerikaanse moederbedrijf wil zich terugtrekken uit de Franse markt. Winstgevend ondanks omzetval Geïnteresseerde overnamekandidaten krijgen tot 19 september de tijd om een bod...

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN