RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Levi’s profiteert van nieuwe jeanscyclus

icon
Mode9 juli, 2021

In het tweede kwartaal presteerde Levi’s ruim boven verwachting, geholpen door een aantrekkende vraag naar jeans in nieuwe stijlen. De modefabrikant verwacht reeds in het derde kwartaal weer op pre-pandemisch niveau te komen.

 

Winkelsluitingen in Europa

Levi’s boekte in de drie maanden tot 30 mei een omzet van 1,28 miljard dollar (1,1 miljard euro), nog steeds 3% lager dan tijdens dezelfde periode in 2019, maar wel beduidend beter dan verwacht. Analisten rekenden op een omzet van zo’n 1,21 miljard dollar (1 miljard euro). Ook de winst lag een stuk hoger dan analisten hadden vooropgesteld.

 

In de Verenigde Staten en China overtrof de verkoop zelfs het niveau van 2019, maar in Europa sputterde de motor als gevolg van aanhoudende winkelsluitingen door de gezondheidscrisis. Ongeveer een derde van de Europese winkels en 17% van de wereldwijde vestigingen, bleef tijdens het kwartaal gesloten. Momenteel is 92% van het globale winkelnetwerk weer geopend.

 

Wijde pijpen

Een nieuwe denimcyclus ligt aan de basis van de sterke resultaten. In de afgelopen maanden zijn nauwsluitende broeken uit de mode geraakt, en in plaats daarvan kiezen shoppers massaal voor loshangende, wijde pijpen en uitlopende jeans. Veel consumenten voelen de behoefte om hun garderobe volledig op te frissen, stelt het jeanslabel. “We zien duidelijke tekenen van de nieuwe denimcyclus die wordt gekenmerkt door de lossere en wijdere pasvormen. […] “Dat stelt ons erg optimistisch over de tweede helft van dit jaar“, zei CEO Chip Bergh aan CNBC.

 

Het Amerikaanse label zei ook dat het zijn groothandelsactiviteiten heeft versterkt door te investeren in relaties met belangrijke partners, zoals Nordstrom, en door winkels te verlaten die synoniem zijn met prijsverlagingen. De groothandelsomzet steeg in het voorbije kwartaal met 167% ten opzichte van een jaar eerder.

 

Voor de tweede helft van het jaar verwacht Levi’s dat de omzet met 28% tot 29% zal stijgen in vergelijking met een jaar eerder, en met 4% tot 5% in vergelijking met 2019. Het bedrijf gaf geen specifieke schattingen voor het hele jaar, maar zei dat de verkoop dicht bij het niveau van 2019 zou moeten uitkomen.

 

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode19 december, 2025
    Eén fotoshoot, honderden outfits: Zara laat AI los op echte modellen

    Zara zet kunstmatige intelligentie in om beelden te creëren van echte modellen in wisselende outfits. De modeketen wil zo de productie van campagnebeelden versnellen.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Nike: zwakke Chinese verkoop ondermijnt vertrouwen in herstel

    Nike blijft worstelen met de Chinese markt, terwijl de sneakermaker elders voorzichtige vooruitgang boekt. De comeback van het merk verloopt "twee stappen voorwaarts en één stap achteruit", vinden analisten.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Bengaalse textielsector bereidt EU-productpaspoort voor

    De Europese Unie wil digitale productpaspoorten voor kleding die milieuclaims onderbouwen. Terwijl veel producenten wereldwijd nog op details wachten, nemen producenten in Bangladesh alvast maatregelen. Dat is niet onbelangrijk, want het land is de op een na grootste kledingexporteur ter wereld.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Algemeen28 november, 2025
    EU maakt van elke winkel een cashautomaat
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN