RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Lululemon mikt op internationale expansie

icon
Mode24 december, 2020

Lululemon heeft door de coronapandemie een stevige boost gekregen. Het sport- en vrijetijdskledingmerk wil daarom, na de Amerikaanse markt, nu ook de rest van de wereld veroveren.

 

Stevige groei

Terwijl de meeste andere kledingbedrijven hard getroffen werden door de coronacrisis, bleek de pandemie voor Lululemon eerder een zegen. Het label, onder meer bekend om zijn prijzige leggings en joggingbroeken die gedragen worden door beroemdheden als Meghan Markle, zag de vraag naar sportieve vrijetijdskleding in Noord-Amerika zowat exploderen. De beurswaarde van het bedrijf steeg de voorbije maanden naar 50 miljard dollar (41 miljard euro).

 

Voorlopig haalt het in Vancouver gevestigde bedrijf slechts 14% van zijn opbrengsten – de totale omzet in 2019 bedroeg zo’n 4 miljard dollar – uit het buitenland. Maar als het van CEO Calvin McDonald afhangt, zal dat snel veranderen. “Er is geen reden waarom dat de komende jaren niet 50/50 kan zijn”, vertelde hij aan de Financial Times.

 

André Maestrini, die met ingang van het nieuwe jaar overkomt van Adidas, zal de internationale push leiden. Ook Nikki Neuburger, dit jaar aangenomen als Chief Brand Officer, maakt van de naamsbekendheid van Lululemon in het buitenland een absolute prioriteit.

 

“Vrouwelijk yogamerk”

Intussen probeert Lululemon ook zijn populariteit bij mannen te vergroten. Volgens McDonald kampt het merk bij die groep met een perceptieprobleem. “Een groot percentage van hen is niet vertrouwd met Lululemon, en als ze dat wel zijn, beschouwen ze het als een vrouwelijk yogamerk”, zei hij. De topman voegde eraan dat dat het merk veel breder gaat dan yoga en dat het een enorme evolutie heeft gekend. Internationaal zou dit genderprobleem het merk veel minder parten spelen.

 

Het voorbije kwartaal haalde Lululemon 43% van zijn opbrengsten uit e-commerce. Toch wil het modebedrijf ook blijven investeren in nieuwe winkels. In 2021 komen er, net als dit jaar, opnieuw 30 à 35 vestigingen bij. Die komen in Azië, Australië en Europa. Momenteel heeft de keten 140 overzeese filialen op een totaal van 515.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode19 december, 2025
    Eén fotoshoot, honderden outfits: Zara laat AI los op echte modellen

    Zara zet kunstmatige intelligentie in om beelden te creëren van echte modellen in wisselende outfits. De modeketen wil zo de productie van campagnebeelden versnellen.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Nike: zwakke Chinese verkoop ondermijnt vertrouwen in herstel

    Nike blijft worstelen met de Chinese markt, terwijl de sneakermaker elders voorzichtige vooruitgang boekt. De comeback van het merk verloopt "twee stappen voorwaarts en één stap achteruit", vinden analisten.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Bengaalse textielsector bereidt EU-productpaspoort voor

    De Europese Unie wil digitale productpaspoorten voor kleding die milieuclaims onderbouwen. Terwijl veel producenten wereldwijd nog op details wachten, nemen producenten in Bangladesh alvast maatregelen. Dat is niet onbelangrijk, want het land is de op een na grootste kledingexporteur ter wereld.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN