RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Michael Kors, Versace en Jimmy Choo investeren in groei

icon
Mode7 augustus, 2019

Capri Holdings, de fusiegroep boven Michael Kors, Versace en Jimmy Choo, heeft er een sterker kwartaal opzitten dan verwacht. Toch moet er nog fors worden geïnvesteerd, en dat gaat ten koste van de winst.

 

Afboekingen bij Michael Kors

In het kwartaal dat afliep op 29 juni heeft de nieuwe fusieholding bijna 12% meer omzet geboekt. De groep, die begin dit jaar is ontstaan na de overname van Versace door Michael Kors, was in totaal goed voor een omzet van 1,3 miljard dollar (bijna 1,2 miljard euro). Zonder wisselkoerseffecten zouden de verkopen zelfs 13,8% zijn gestegen.

 

Ook de operationele marge en winst kwamen hoger uit dan verwacht, laat CEO John Idol weten, al was er wel sprake van een fikse terugval. De operationele marge kelderde van 17,9% een jaar eerder naar 4,8% dit kwartaal. De nettowinst viel in totaal terug tot 45 miljoen dollar (40 miljoen euro) tegenover nog 186 miljoen dollar vorig jaar. Daarvan komt echter 97 miljoen dollar (85 miljoen euro) op conto van afboekingen op de huurkosten van Michael Kors-winkels, waarvan er de afgelopen jaren al heel wat de deuren sloten.

 

Bovenal een investeringsjaar

Topman Idol zegt tevreden te zijn en beklemtoont nogmaals dat het huidige boekjaar een investeringsjaar is voor de nieuwgevormde groep: “We investeren in Versace en Jimmy Choo om deze prestigieuze luxehuizen klaar te maken voor omzetgroei en margeverhoging op lange termijn. We voeren ook strategische initiatieven uit bij Michael Kors om het merk opnieuw te laten groeien.” Op lange termijn wil Capri met de drie merken een omzet van acht miljard dollar behalen. Voor het lopende boekjaar bevestigt de groep wel haar ambities om een gecorrigeerde winst van 4,95 dollar per aandeel (4,4 euro) en een operationele marge van 15,5% te realiseren. 

 

De totaal verwachte omzet stelt Idol wel naar beneden toe bij naar 5,8 miljard dollar (5,2 miljard euro), vooral wegens negatieve wisselkoerseffecten en tegenvallende groothandelsverkoop bij Michael Kors in Noord-Amerika.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode18 december, 2025
    Dankzij een krachtig slotkwartaal haalt Birkenstock meer omzet dan gepland

    Birkenstock presteert beter dan voorzien: de omzet kwam in het afgelopen boekjaar uit op 2,1 miljard euro en alle regio’s groeiden dubbelcijferig. Ook in het vierde kwartaal lag de groei boven de eigen verwachtingen. Het bedrijf blikt vol vertrouwen vooruit naar het nieuwe boekjaar.

  • icon
    Mode18 december, 2025
    Lululemon naar vijf extra markten in Centraal- en Oost-Europa

    Lululemon breidt in 2026 uit naar vijf nieuwe landen in Europa, met behulp van franchise. Ook in India gaat het sportieve merk van start. De aankondiging volgt op een woelige week voor de Amerikaanse maker van yogaleggings.

  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    Pepco Group boekt 8,7% omzetgroei na verkoop Poundland

    De Poolse Pepco Group zag zijn omzet afgelopen boekjaar (tot en met 30 september) met 8,7% stijgen tot 4,52 miljard euro. De vergelijkbare verkoop nam met 2,6% toe. De groep zet zijn strategie door om rond één Pepco-format te opereren.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Algemeen28 november, 2025
    EU maakt van elke winkel een cashautomaat
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN