RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven MiintoThe Vintage Bar
  • Onderwerpen OvernameTweedehands
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Miinto verwerft tweedehands platform The Vintage Bar

icon
Mode8 juli, 2022
Konrad Kierklo, Miinto

Met de acquisitie van The Vintage Bar, een marktplaats voor tweedehands mode, zet het Deense modeplatform Miinto z’n circulaire ambities kracht bij: 25% van de verkoop moet tweedehands zijn tegen 2025.

Generaties Z en Y aanspreken

Miinto, het Deense platform dat fysieke modeboetieks online brengt, neemt The Vintage Bar over, een marktplaats en sociaal platform voor tweedehands luxemode, met meer dan 250.000 leden en 620.000 volgers op Instagram. Deze overname moet Miinto op weg zetten om een toonaangevende speler te worden in de ‘pre-loved’ modemarkt. De ambitie luidt “25 in 25”: 25% van het bruto handelsvolume moet circulair zijn tegen 2025. Vandaag is dat 5%.

The Vintage Bar zal als c2c-marktplaats een centrale rol spelen op het platform om die ambities waar te maken. Het aanbod van meer dan 100.000 tweedehandsitems wordt beschikbaar op Miinto, dat op deze manier z’n merkpositionering bij generaties Z en Y wil versterken. Beide platformen blijven weliswaar afzonderlijk opereren maar zullen een gemeenschappelijke back office delen en beste praktijken uitwisselen. Gebruikers krijgen toegang tot een resem circulaire initiatieven zoals verhuur, ruilen, reparatie, donatie en overstocks.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode29 juli, 2025
    Pearle-moeder EssilorLuxottica groeit dankzij AI-brillen

    EssilorLuxottica zag in de eerste helft van 2025 zijn omzet en winst stijgen. De Frans-Italiaanse brillen- en optiekgroep, moederbedrijf van onder meer Pearle en GrandOptical, verhoogt ook de productie van smartglasses: de met AI uitgeruste brillen slaan sneller aan dan verwacht.

  • icon
    Mode28 juli, 2025
    Claire’s onder curatele in Frankrijk, volgt VK?

    De Franse dochteronderneming van de Amerikaanse accessoireketen Claire’s is door de handelsrechtbank van Parijs onder curatele geplaatst, in het Verenigd Koninkrijk dreigt een gelijkaardig scenario. Wat liep er fout?

  • icon
    Mode28 juli, 2025
    Outdoor-distributeur Elements zet impact voorop: “Moeilijk gaat ook”

    Outdoor-distributeur en -agent Elements kiest nooit voor de evidente weg. Ook niet nu het bedrijf een eerste fysieke showroom in Nederland opent. “Onze filosofie is: moeilijk gaat ook”, zegt co-CEO Philippe Declercq. “We willen geen excuusbedrijf zijn.”

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN