RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Vinted neemt concurrent United Wardrobe over

icon
Mode27 oktober, 2020

Vinted, Europa’s grootste online marktplaats voor tweedehands modeartikelen, neemt zijn Nederlandse concurrent United Wardrobe over. Dankzij de overname verstevigt het bedrijf zijn Europese marktleiderschap.

 

34 miljoen gebruikers

United Wardrobe is het grootste Nederlandse tweedehandsplatform voor fashion. Door de overname krijgt Vinted er in één klap zo’n 4 miljoen gebruikers bij. Samen hebben ze een community van 34 miljoen kopers en verkopers in 11 Europese landen. In België telt Vinted meer dan 1 miljoen leden.

 

Vanaf deze week start de integratie van beide platformen, waarbij de United Wardrobe-leden gevraagd zal worden om de overstap te maken naar het internationalere Vinted. Daardoor zullen ze op één gecombineerde marktplaats kunnen kopen en verkopen.

 

Groei versnellen

De top van United Wardrobe – CEO Sjuul Berden, COO Maud Behaghel en CTO Thijs Slijkhuis – krijgt een leidende rol bij Vinted en wordt verantwoordelijk voor de snellere expansie naar nieuwe markten. Thomas Plantenga, sinds 2016 CEO van Vinted en drijvende kracht achter de snelle groei, zal het bedrijf blijven leiden.

 

“Vinted en United Wardrobe kunnen samen sneller groeien, het expansietempo naar nieuwe markten verdubbelen en onze Europese community een uniek product leveren. Nederland heeft een sterke en actieve community met tweedehandsmode-liefhebbers en we zijn blij dat wij onze aanwezigheid in deze markt kunnen versterken”, aldus Plantenga.

 

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode19 augustus, 2025
    Malafide webshop verkoopt onrechtmatig lingerie van Sapph

    Consumenten ervaren al maanden problemen bij webwinkel shopsapph.com, waar UltraCool lingerie van het merk Sapph verkoopt. Het bedrijf heeft echter geen licentie op het merk. De Nederlandse consumentenautoriteit (ACM) trekt aan de alarmbel.

  • icon
    Mode19 augustus, 2025
    Shein overweegt terugkeer naar China om toch naar de beurs te kunnen

    Shein onderzoekt of een terugkeer van het hoofdkantoor naar China de weg kan vrijmaken voor een beursgang in Hongkong. Pogingen tot een IPO in Londen of New York strandden, dus nu keert de modewebshop met hangende pootjes huiswaarts.

  • icon
    Mode18 augustus, 2025
    Balr uit faillissement gered door Missguided-oprichter

    Het Nederlandse sportmodemerk Balr krijgt een doorstart na een overname door Sumwon Studios uit de Verenigde Arabische Emiraten. De nieuwe eigenaar heeft meteen internationale ambities.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food23 juli, 2025
    Lotus Bakeries daagt Holie’s voor de rechter wegens suikerscore
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Met eerste non-foodwinkel gaat Lidl de strijd aan met Action en TEDi
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN