Ace & Tate zegt over de eerste jaarhelft voor het eerst operationele winst te hebben geboekt, maar concrete bedragen deelt het Nederlandse brillenmerk niet. Het bedrijf schrijft de omslag toe aan een vernieuwde groei- en merkstrategie.
Focus op expertise
De omzet van Ace & Tate nam in de eerste zes maanden van het jaar met meer dan 14% toe, terwijl de verkoop van optiekproducten met ruim 16% groeide. Dat meldt de retailer in een persbericht. Verdere details over omzet of winst ontbreken echter.
Het bedrijf schrijft de vooruitgang toe aan een nieuwe groei- en merkstrategie, waaronder vernieuwingen in het managementteam: vorig jaar volgde Lex van de Vliet oprichter Mark de Lange op als CEO. De in 2013 opgerichte brillenketen wil persoonlijke oogzorg en optische expertise centraal stellen. De retailer wil ook het aantal winkels in Europa uitbreiden. Twee jaar geleden besloot het bedrijf nog om flink in de kosten te snijden om uit de rode cijfers te komen. Het winkelnetwerk omvat nu meer dan tachtig winkels in negen landen. Binnenkort opent de keten nog vestigingen in Tilburg en in het Ierse Cork.


