RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Henkel
  • Onderwerpen AnalyseFMCG
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

“Cleantok” maakt huishoudtaken weer cool

icon
Schoonheid/verzorging3 juli, 2025

Zeven op de tien consumenten denken dat er tussen nu en 2030 weinig zal veranderen in de manier waarop ze hun huishouden runnen. Wel denken ze dat ze (nog) meer zelf zullen doen omdat poetshulp onbetaalbaar wordt.

Meer doen met minder

Gevraagd naar de toekomst van het huishouden maken consumenten zich weinig futuristische illusies, blijkt uit een nieuw trendrapport van Henkel en Herman Konings. Ze verwachten weinig verandering, al denken ze wel dat we meer en meer taken zullen automatiseren: denk aan de opmars van de AI-wasmachine. 63% is ervan overtuigd dat schoonmaakproducten doeltreffender zullen worden, 61% procent verwacht dat het waterverbruik bij wassen zal afnemen. Bijna 70% denkt dat ze de komende jaren meer zelf gaan moeten doen omdat poetshulp nagenoeg onbetaalbaar zal worden.

Read more
Become member
Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging14 augustus, 2025
    Omnichannelsucces bezorgt Douglas weer groei

    Na een dipje in het begin van het jaar knoopt Douglas in het derde kwartaal weer aan met groei, vooral online. Alleen op de belangrijke Franse markt blijft de Duitse parfumerieketen het lastiger hebben.

  • icon
    Schoonheid/verzorging7 augustus, 2025
    Henkel verwacht minder te verkopen in 2025

    Henkel stelt de verwachtingen voor het lopende jaar naar beneden bij, nadat de omzet in de eerste helft van het jaar daalde. Wel werpt de verregaande reorganisatie van de afgelopen jaren nu zijn vruchten af.

  • icon
    Schoonheid/verzorging6 augustus, 2025
    Beiersdorf: tweede kwartaal loopt niet gesmeerd bij Nivea

    Beiersdorf verlaagt zijn groeiprognose voor dit jaar: de producent van onder meer Nivea ziet zijnde omzet minder snel stijgen dan eerder gedacht. De Duitse verzorgingsreus zet nu alles in op een betere tweede helft.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food23 juli, 2025
    Lotus Bakeries daagt Holie’s voor de rechter wegens suikerscore
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Met eerste non-foodwinkel gaat Lidl de strijd aan met Action en TEDi
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN