RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Douglas
  • Onderwerpen AnalyseMarketing
  • Geografie BelgiëDuitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Douglas: hoe een honderdjarige Duitser favoriet van Gen Z werd

icon
Schoonheid/verzorging7 mei, 2025
RetailDetail

Douglas is een rijzende ster in het Belgische retaillandschap: elke nieuwe winkel trekt lange wachtrijen aan. Nochtans is de Duitse parfumerieketen helemaal niet nieuw onder de zon. Wat maakt de formule plots zo aantrekkelijk?

De kracht van gratis

Uren aanschuiven was het vrijdag voor de opening van de nieuwe Douglas-winkel op de Meir in Antwerpen. Een week eerder was het in Gent net zo, met honderden wachtenden. Die hoopten wel vooral op één van de 200 goodiebags die bij elke nieuwe winkelopening worden uitgedeeld: ze zitten vol gegeerde make-upproducten en vormen de kern van de hetze. De goodiebags zijn voor Douglas een kleine investering die gegarandeerde aandacht oplevert, zowel in de traditionele media (alle kranten hebben het erover) als op de sociale netwerken. Wie erbij was, wil dat delen.

Read more
Become member
Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging7 augustus, 2025
    Henkel verwacht minder te verkopen in 2025

    Henkel stelt de verwachtingen voor het lopende jaar naar beneden bij, nadat de omzet in de eerste helft van het jaar daalde. Wel werpt de verregaande reorganisatie van de afgelopen jaren nu zijn vruchten af.

  • icon
    Schoonheid/verzorging6 augustus, 2025
    Beiersdorf: tweede kwartaal loopt niet gesmeerd bij Nivea

    Beiersdorf verlaagt zijn groeiprognose voor dit jaar: de producent van onder meer Nivea ziet zijnde omzet minder snel stijgen dan eerder gedacht. De Duitse verzorgingsreus zet nu alles in op een betere tweede helft.

  • icon
    Schoonheid/verzorging4 augustus, 2025
    Sterkste groei in vijf jaar voor Kimberly-Clark

    Kimberly-Clark heeft in het tweede kwartaal zijn grootste organische volumegroei in vijf jaar gerealiseerd. De producent van onder meer Kleenex en Huggies profiteerde van lagere prijzen en een aangepast productassortiment.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Algemeen15 juli, 2025
    Waarom Shopify AI-bots tegenhoudt aan de kassa
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
  • icon
    Food23 juli, 2025
    Lotus Bakeries daagt Holie’s voor de rechter wegens suikerscore
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN