RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags bedrijfsresultaten
  • Bedrijven Beter Bed
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie NederlandPolen
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Beter Bed koopt zich in bij Poolse matrassenleverancier

icon
Wonen22 juli, 2022

Beter Bed gaat voor verticale integratie: de beddenretailer richt een joint venture op met zijn vaste leverancier van bedden en matrassen in Polen. Het bedrijf wil zo ook de productie kunnen opschalen na de groei van de eerste jaarhelft.

Verticale waardeketen

De omzet van Beter Bed steeg in de eerste helft van dit jaar met 15,6% tot 112,4 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat klokte af op 13,7 miljoen euro, ongeveer even veel als vorig jaar, maar de nettowinst daalde van 4,1 miljoen euro naar 2,2 miljoen euro.

Om de marges op te krikken wil Beter Bed nu ook zelf producent worden. Tegen 2025 beoogt de retailer zijn waardeketen verticaal te integreren. De eerste stap is nu in Polen gezet: de holding neemt een belang van 33% in een Poolse fabrikant, die al jarenlang een strategische leverancier is. Ze richten samen een joint venture op.

“Deze samenwerking creëert onder meer innovatiekracht, inkoopvoordeel van grondstoffen en meer invloed op de marge”, zegt CEO John Kruijssen. “Bovendien schept het toekomstige mogelijkheden om de productie verder op te schalen.”

Van start op Amazon

Ook investeerde de groep verder in zijn onlinepropositie, onder andere door matrassen via Amazon in Duitsland te gaan verkopen en het merk Alpine Plus voortaan als internationaal merk voor marktplaatsen aan te bieden. Sinds 2019 is de online verkoop inmiddels met 38,7% gestegen, goed voor een onlinekanaalaandeel van 19,7%.

Hoewel Kruijssen verwacht dat de detailhandel te lijden zal hebben onder de lage consumentenbestedingen, heeft hij er naar eigen zeggen vertrouwen in dat Beter Bed “veerkrachtig is qua karakter en ideeën, en op koers ligt om zijn doelstellingen voor 2025 te realiseren”. Wat hij concreet van 2022 verwacht, zegt de topman evenwel niet.

Meer over... Wonen
Zie meer
  • icon
    Wonen14 juli, 2025
    Ikea: stadswinkels werken niet, klanten willen balletjes en vaste route

    Ikea gaat weer voor schaal en keert terug naar zijn mastodont-wortels: de woonwinkelketen zegt kleine stadswinkels vaarwel, maar gooit zijn gewicht in de strijd met prijsverlagingen om marktaandeel te veroveren.

  • icon
    Wonen9 juli, 2025
    [Interview] “Onze unieke winkelervaring biedt shoppers ademruimte” (Mikkel Grene, Søstrene Grene)

    De komende twee jaar wil Søstrene Grene groeien van 340 naar 500 winkels in Europa. De succesfactoren volgens CEO Mikkel Grene: het combineren van een zintuiglijke winkelervaring met toegankelijke prijzen.

  • icon
    Wonen7 juli, 2025
    [In Beeld] Van Marcke verkoopt dromen in innovatieve showroom

    In zijn nieuwe showroom in Aalst breekt Van Marcke met traditionele productpresentaties. De retailer legt de nadruk op inspiratie, persoonlijke begeleiding en “de realisatie van badkamerdromen”.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN