RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven IKEALidl
  • Onderwerpen Prijsconcurrentie
  • Geografie Duitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Lidl en Ikea vechten een robbertje uit in Duitsland

icon
Wonen5 augustus, 2024

Lidl publiceert deze week in zijn Duitse folder een agressieve prijsvergelijking tussen enkele meubelstukken van het eigen merk met producten van Ikea. De Zweedse interieurgigant laat dat niet zomaar over zijn kant gaan.

Niet zo onverslaanbaar

Onder de titel “Unschlagbar im Preis” (“Onverslaanbaar in prijs”) lanceert Lidl Duitsland deze week in zijn folder een opmerkelijke frontale aanval op Ikea. Op één pagina publiceert de discounter een prijsvergelijking van een hoedenplank, een kapstok en een schoenenbank: telkens staat het eigen merkproduct naast een vergelijkbaar product van Ikea, met een stevig prijsverschil.

De Zweedse woonwinkelketen echter reageerde meteen: op maandag – de start van de folderactie – verlaagde de retailer de prijzen van de betrokken producten flink onder het zogenaamd onverslaanbaar niveau van Lidl. Prominent op de website van het interieurbedrijf staan de prijsverlagingen aangekondigd onder de kop “A Lidl bit günstiger” (“een klein beetje goedkoper”).  

Het is niet de eerste keer dat Lidl zich aan vergelijkingen waagt: enkele weken geleden vergeleek de discounter enkele eigen producten met het aanbod van Action, maar toen luidde de boodschap dat Lidl een betere kwaliteit bood tegen dezelfde prijs, meldt Lebensmittel Zeitung.

Meer over... Wonen
Zie meer
  • icon
    Wonen14 juli, 2025
    Ikea: stadswinkels werken niet, klanten willen balletjes en vaste route

    Ikea gaat weer voor schaal en keert terug naar zijn mastodont-wortels: de woonwinkelketen zegt kleine stadswinkels vaarwel, maar gooit zijn gewicht in de strijd met prijsverlagingen om marktaandeel te veroveren.

  • icon
    Wonen9 juli, 2025
    [Interview] “Onze unieke winkelervaring biedt shoppers ademruimte” (Mikkel Grene, Søstrene Grene)

    De komende twee jaar wil Søstrene Grene groeien van 340 naar 500 winkels in Europa. De succesfactoren volgens CEO Mikkel Grene: het combineren van een zintuiglijke winkelervaring met toegankelijke prijzen.

  • icon
    Wonen7 juli, 2025
    [In Beeld] Van Marcke verkoopt dromen in innovatieve showroom

    In zijn nieuwe showroom in Aalst breekt Van Marcke met traditionele productpresentaties. De retailer legt de nadruk op inspiratie, persoonlijke begeleiding en “de realisatie van badkamerdromen”.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN