RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door redactie Nederland
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Rivièra Maison merkt niets van de crisis

icon
Wonen15 september, 2011

Oprichter en eigenaar Henk Teunissen van de keten van woonaccessoires Rivièra Maison rekent op een omzetstijging met 20 tot 30 procent voor dit jaar. Afgelopen jaar was de keten goed voor 30 miljoen euro omzet. ‘Crisis? Ik merk er helemaal niets van’, zegt Teunissen in het weekblad Elsevier.

Rivièra Maison heeft veertien winkels in Nederland en is ook actief in België, Duitsland, Noorwegen, Italië en Finland. Recent maakte de keten zelfs zijn debuut in Londen met een shop-in-shop in het warenhuis van Selfridges. Een eenduidige verklaring voor zijn succes heeft Teunissen niet. ‘ Je moet blijven verrassen. Mensen hebben al die spullen natuurlijk helemaal niet nodig. Hun kasten staan al vol met glazen. Maar als jij er net even iets leuks mee doet, willen ze dat ene glas toch weer hebben.’

Entertainen

De rasondernemer zegt bijna instinctief te weten wat zijn klanten willen. Dure marktonderzoeken komen er niet aan te pas. Hij luistert gewoon heel goed. Teunissen: ‘Op feestjes zit ik altijd bij de vrouwen. Dan hoor je precies wat ze nodig hebben. Als ik lees dat consumenten steeds meer online kopen, denk ik: dan doen die gewone winkels het niet goed. Als je het in je winkels leuk genoeg maakt, blijven de mensen komen. Je moet ze entertainen. Die vrouwen zien het als een dagje uit.’

Voor de nabije toekomst is Teunissen bezig met een winkel in Antwerpen en wil hij sterk uitbreiden in Duitsland. Ook uitbreiding met reizen en kleding acht hij mogelijk. ‘
Om het concept compleet te maken. Ach, met het Rivièra Maison-gevoel kun je zoveel kanten op.’

Meer Wonen
Bekijk meer
  • icon
    Wonen12 juni, 2025
    Casa valt nu ook in Frankrijk om

    Casa is nu ook in Frankrijk in gerechtelijke vereffening. De interieurketen hoopte op een overname, maar dat is niet op tijd gelukt. Zo'n 700 banen en 143 winkels gaan verloren.

  • icon
    Wonen5 juni, 2025
    Søstrene Grene opent eerste winkel in Wallonië

    Na drie vestigingen in Vlaanderen en twee in het Brusselse zet de Deense decoratieketen Søstrene Grene nu ook de stap naar Wallonië. Op 20 juni opent de keten een nieuwe winkel in het centrum van Namen.

  • icon
    Wonen2 juni, 2025
    Economische inspectie tikt meubelzaken op de vingers

    Bij acht op de tien gecontroleerde meubelzaken stelde de Economische Inspectie minstens één overtreding vast. Vooral op het vlak van prijsaanduiding, kortingen, levertermijnen en transparantieverplichtingen scoren Belgische meubelzaken slecht.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN