RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Ahold DelhaizeAlbert HeijnDelhaize
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Ahold Delhaize op koers, Delhaize wint marktaandeel

icon
Food7 augustus, 2024

Een sterke focus op de kosten en meer dan bemoedigende eerste resultaten van het toekomstplan van Delhaize in België hielpen Ahold Delhaize aan omzetgroei en margeverbetering in het tweede kwartaal.

Toekomstplan werpt vruchten af

De omzet van Ahold Delhaize groeide in het tweede kwartaal van dit jaar met 0,7% naar 22,3 miljard euro. Zonder enkele negatieve kalendereffecten zou dat nog 1% hoger zijn geweest, zegt CEO Frans Muller. De onderliggende operationele marge verbeterde licht tot 4,2%. In Europa steeg de omzet met 4,3% en de marge met 0,5 procentpunt naar 3,7%. In de Verenigde Staten was er wel een omzetdaling met 1,5%.

Onder andere de goede eerste resultaten van het toekomstplan van Delhaize in België droegen – net als in het eerste kwartaal – verder bij tot de omzetgroei en de margeverbetering. 108 van de 128 supermarkten werden intussen al overgedragen aan zelfstandige ondernemers en het marktaandeel van Delhaize is nu al hoger dan voor de aankondiging van het toekomstplan in maart vorig jaar, zegt Muller – zonder evenwel concrete cijfers te geven.

In Nederland ondervindt Albert Heijn de impact van het stopzetten van de tabaksverkoop: dat gaat de vergelijkbare winkelomzet in Europa 2 tot 3% kosten, meldt de retailer. Wel houdt Ahold Delhaize vol vertrouwen vast aan de winstverwachtingen voor het volledige boekjaar, met een winstmarge die minstens 4% zal bedragen.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food29 juli, 2025
    Aldi groeit in Spanje met 60% op vijf jaar

    Aldi is de snelste groeier op de Spaanse foodmarkt: de discounter opende er de afgelopen vijf jaar 168 nieuwe winkels, waardoor de winkeloppervlakte er sinds 2020 al met 60% toenam. Ook dit jaar staan er tientallen openingen op de planning.

  • icon
    Food29 juli, 2025
    Minder Belgische grensshoppers naar Frankrijk en Nederland

    Door een verhoogde taks op suikerhoudende dranken is Frankrijk een minder aantrekkelijke bestemming geworden voor voedingsaankopen. Ook de populariteit van Nederland zakt. Wel doen nu meer Belgen hun boodschappen in Luxemburg en Duitsland.

  • icon
    Food29 juli, 2025
    [Analyse] Waarom “witte producten” falen in de strijd tegen harddiscounters

    Met het afbouwen of inkrimpen van hun goedkoopste huismerken volgen Delhaize en Colruyt Group een internationale trend: eersteprijsmerken hebben jammerlijk gefaald in de strijd tegen harddiscounters als Aldi en Lidl.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN