RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Carrefour
  • Onderwerpen Marketing
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Carrefour adverteert assortiment van minder dan 1 euro

icon
Food30 augustus, 2022
Shutterstock.com

Carrefour België lanceert zijn tweede koopkrachtactie: de supermarktketen brengt duizend producten onder de aandacht die het voor minder dan 1 euro verkoopt. Zowel Carrefour-merken als nationale merken maken deel uit van de campagne.

Reclame-actie

Carrefour gaat verder met zijn campagne “Koopkrachtactie”: dit keer brengt de retailer duizend producten onder de aandacht die er minder dan een euro kosten. Het gaat zowel om huismerkproducten en van nationale merken. De keten hamert er bovendien op dat de producten permanent in de winkels verkrijgbaar zijn.

Hoewel het kan lijken alsof Carrefour de prijzen wijzigt voor de actie, is dat niet het geval. De keten brengt haar goedkoopste producten gewoon extra onder de aandacht. Bij de eerste actie vorige week werd ook al het laagsteprijsmerk Simpl in de schijnwerpers geplaatst, zonder dat het echt om een nieuwigheid ging.

Graadmeter

Op de Franse thuismarkt kondigde de retailer vorige week aan de prijzen van honderd basisproducten te bevriezen. De Belgische dochter insinueerde toen met een soortgelijke actie te komen, maar zo ver lijkt de keten nu toch (nog) niet te gaan. Op 6 september volgt wel een derde actie.

De acties van Carrefour zijn in ieder geval een goeie graadmeter voor het huidige retailklimaat. Waar de supermarktgroep begin dit jaar nog investeerde in het metaversum, ligt de focus nu helemaal op de inflatie en op prijzen. Je leest meer over de digitalisering van retail en Carrefours avonturen in het metaversum in het boek The Future of Shopping: Re-set Re-made Re-tail.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food5 augustus, 2025
    Diageo zet het mes in de kosten

    Nuchtere consumenten en stijgende invoertarieven maken het drankengroep Diageo niet makkelijk: de producent gaat daarom zijn kostenbesparingsplannen aanzienlijk intensiveren.

  • icon
    Food5 augustus, 2025
    Babybel-moeder groeit ten koste van winst

    Kaasproducent Groupe Bel (bekend van merken als Babybel, Boursin en Kiri) heeft in het eerste halfjaar van 2025 een solide omzetgroei gerealiseerd. Toch wist het bedrijf de stijgende kosten nog niet volledig aan de consument door te rekenen.

  • icon
    Food5 augustus, 2025
    Delhaize folderpromo’s straks enkel nog voor klanten met Superplus-account

    Vanaf 11 september wijzigt Delhaize zijn promotiebeleid ingrijpend: enkel klanten met een SuperPlus-account kunnen dan nog profiteren van de folderkortingen. De retailer zegt de winkelervaring nog sterker te willen personaliseren.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN