RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Carrefour
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie BelgiëEuropaFrankrijk
  • Personen Alexandre Bompard
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Carrefour op koers, maar België presteert zwak

icon
Food21 april, 2022
Shutterstock.com

Carrefour kijkt vol vertrouwen naar de toekomst ondanks de moeilijke context: de retailer won marktaandeel in z’n belangrijkste markten tijdens het eerste kwartaal van 2021, maar België blijft de zwakste schakel binnen de groep.

België boert achteruit

In het eerste kwartaal van dit jaar realiseerde Carrefour een vergelijkbare omzetgroei van 3,4%, tot 20,2 miljard euro. Daarmee deed de groep iets beter dan de meeste analisten hadden verwacht. Op de Franse thuismarkt trappelde de retailer ter plaatse – de hypermarkten gingen 1,1% achteruit – maar dat werd goedgemaakt door sterke prestaties in Spanje en Brazilië. Bovendien won Carrefour marktaandeel in sleutelmarkten als Frankrijk, Spanje en Brazilië.

Ook in Italië, Polen en Roemenië ziet de groep vooruitgang. In België echter daalde de vergelijkbare omzet met wel 7%. Carrefour wijst erop dat de concurrentie op de Belgische markt hevig is en dat de prestaties in het eerste kwartaal de afgelopen twee jaar erg sterk waren, wat de vergelijkingsbasis moeilijk maakt.

Kosten besparen

De e-commerceomzet steeg met 10% naar een nieuw record, vooral dankzij een sterke groei van leveringen aan huis. Ook het mediaplatform Carrefour Links, dat adverteerders de mogelijkheid biedt om hun communicatie te personaliseren op basis van het aankoopgedrag van de klant, kent een toenemend succes, met nu 235 actieve klanten.

Topman Alexandre Bompard is dan ook vol vertrouwen dat de groep z’n strategische objectieven zal behalen. De retailer wil dit jaar meer dan 900 miljoen euro aan kosten besparen en tegelijk de koopkracht van z’n klanten bewaken in een context van hoge inflatie, door sterker in te zetten op huismerken, promoties en getrouwheidsprogramma’s.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food11 augustus, 2025
    Prosus krijgt fiat voor overname Just Eat Takeaway

    Prosus heeft van de Europese Commissie toestemming gekregen voor de overname van Just Eat Takeaway.com, weliswaar op voorwaarde dat de technologiegroep zijn belang in Delivery Hero meer dan halveert.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin11 augustus, 2025
    Albert Heijn vervangt Jumbo naast geplande Hubo in Schoten

    Niet Jumbo maar Albert Heijn bereidt zich voor op een nieuwe vestiging in Schoten, waar ook een filiaal van Hubo de deuren zal openen. Het bouwproject in de Sluizenstraat, dat al lang op stapel staat, krijgt zo alsnog een verrassende wending.

  • icon
    Food11 augustus, 2025
    Mars rekent op gentechnologie om cacao weerbaar te maken tegen klimaatopwarming

    Met behulp van genetische technologie wil de Amerikaanse snackgigant Mars de cacao-oogst beschermen tegen ziekten en klimaatveranderingen. De inzet is hoog: recent steeg de wereldwijde prijs van cacao naar een recordniveau.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Algemeen15 juli, 2025
    Waarom Shopify AI-bots tegenhoudt aan de kassa
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
  • icon
    Food23 juli, 2025
    Lotus Bakeries daagt Holie’s voor de rechter wegens suikerscore
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN