RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven AtacadaoCarrefour
  • Onderwerpen winkelopeningen
  • Geografie Frankrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Carrefour opent anti-inflatiewapen Atacadão: “15% goedkoper”

icon
Food20 juni, 2024

Donderdagochtend opende Carrefour ten noorden van Parijs een eerste vestiging van Atacadão: de Braziliaanse cash&carry-formule wil tot 15% goedkoper zijn dan de hypermarkten en geeft volumekorting: hoe meer je koopt, hoe lager de prijs.

Voor professionele en particuliere klanten

De eerste Franse Atacadão opende vanochtend de deuren in Aulnay-sous-Bois, een voorstad ten noorden van Parijs, in een voormalig hypermarktpand met een verkoopoppervlakte van bijna 10.000 m². De Braziliaanse formule, die Carrefour overnam in 2007, wil een antwoord zijn op de hoge inflatie met prijzen die gemiddeld 10 tot 15% lager zijn dan in de traditionele hypermarkten.

Professionele en particuliere klanten hebben hier de keuze uit 13.000 tot 20.000 artikelen (afhankelijk van het seizoen), waaronder 3.000 huismerkartikelen van Carrefour. 70% van het aanbod is Frans. Het accent ligt op voeding, maar de retailer verkoopt ook wat non-food: huishoudelektro of tuinartikelen bijvoorbeeld.

Geen folder of reclame

Grote volumes en verpakkingen zijn de norm, en hoe meer je ervan koopt, hoe lager de prijs. Een pak tagliatelle 500g van Barilla kost 1,65 euro, maar vanaf drie stuks wordt dat 1,53 euro per pak. Twee liter sinaasappelsap van Carrefour kost 3,47 euro, maar dat wordt 3,23 euro per stuk als je er vier koopt, noteert Le Parisien. Om de kosten te drukken is de winkelinrichting uiterst sober, met producten die vanop paletten worden verkocht. De voorraad wordt door de leveranciers rechtstreeks aan de winkel geleverd. Atacadão maakt geen reclame en publiceert geen folder.

Carrefour communiceert niet over de investering die gepaard gaat met de lancering van de nieuwe winkelformule en blijft vaag over de uitbreidingsplannen. “We zijn overtuigd van het potentieel van deze winkelformule, maar we zullen de eerste resultaten analyseren voordat we het concept uitbreiden”, aldus Alexandre Bompard aan zakenblad Capital. De retailer wil zes tot acht maanden de tijd nemen voor die eerste evaluatie. De winkel wordt overigens uitgebaat door een franchisepartner, de Marokkaanse groep LabelVie.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food7 november, 2025
    Belgisch tabaksverbod voor grote winkels vernietigd

    Het Grondwettelijk Hof heeft het verbod op tabaksverkoop in grote voedingswinkels vernietigd, want "discriminerend". Tegen eind 2026 moet er een nieuwe regeling komen, maar voorlopig blijft het verbod wel nog van kracht.

  • icon
    Food7 november, 2025
    Zwak China duwt prognoses Diageo lager

    Diageo verlaagt zijn vooruitzichten voor 2026 door verzwakkende vraag in de Verenigde Staten en China. De producent van Johnnie Walker en Smirnoff heeft bovendien nog steeds geen permanente CEO kunnen vinden.

  • icon
    Food6 november, 2025
    Recordprijzen nopen Barry Callebaut tot investering in cacaovrije ‘chocolade’

    De Zwitserse chocoladereus Barry Callebaut is een samenwerking aangegaan met Planet A Foods om cacaovrije chocolade-alternatieven wereldwijd te gaan promoten. De samenwerking heeft tot doel te voldoen aan de stijgende vraag naar “duurzame chocoladeoplossingen”.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Wonen15 oktober, 2025
    Leen Bakker wil nu ook 35 Nederlandse winkels sluiten
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Food10 oktober, 2025
    De Bijenkorf sluit centrale bakkerij
  • icon
    Algemeen28 oktober, 2025
    ChatGPT krijgt een Paypal-betaaloptie
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN