RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Carrefour
  • Onderwerpen Overname
  • Geografie Italië
  • Personen Alexandre Bompard
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

“Carrefour zoekt koper voor Italiaanse tak”

icon
Food13 juni, 2025
Shutterstock.com

Carrefour overweegt om Italië te verlaten: de retailer zou discrete gesprekken voeren met Europese retailers over een verkoop van de activiteiten in het land. Onder andere Lidl, Esselunga en Conad zouden interesse tonen.

Moeilijke markt

Carrefour is op zoek naar geïnteresseerde partijen voor zijn activiteiten in Italië. De retailer voert discrete gesprekken met verschillende Europese spelers, waaronder Lidl, Esselunga en Conad. Dat melden ingewijden aan het Duitse vakblad Lebensmittel Zeitung. Italië is het vierde grootste land in Europa voor de retailer, maar het is een moeilijke en sterk versnipperde markt waarop Carrefour pas de achtste plaats inneemt. De omzet daalde er vorig jaar met 5,3% naar 3,63 miljard euro en het verlies bedroeg 250 miljoen euro. Het marktaandeel staat onder druk, het winkelpark krimpt.

Dat Carrefour bezig is met een grondige doorlichting en reorganisatie van alle activiteiten, is geen geheim: “Er zijn activiteiten of winkelketens waarvoor we zullen besluiten om ze te verkopen of om onze krachten te bundelen. We zullen de komende maanden zeer actief zijn”, kondigde CEO Alexandre Bompard nog aan op de recente algemene vergadering van de retailer. De retailer integreert zijn Braziliaanse tak en voerde ook heel even verkennende gesprekken met branchegenoot Ahold Delhaize. Carrefour kampt met wisselvallige resultaten en een slabakkende beurskoers. Beleggers dringen aan op actie.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food27 juni, 2025
    Okay in 2026 ook open op zondagvoormiddag

    Okay opent vanaf begin 2026 ook de deuren op zondagvoormiddag. Vier maanden nadat Colruyt Group de intentie bekendmaakte, is de keten tot een akkoord gekomen met de sociale partners.

  • icon
    Food27 juni, 2025
    Kaufland modelleert marketingafdeling naar Lidl-voorbeeld

    Kaufland, onderdeel van de Duitse Schwarz Gruppe, herstructureert zijn marketingafdeling en introduceert een nieuwe eenheid onder de noemer "Kunde" ("klanten"). De retailer volgt daarmee het voorbeeld van zusterketen Lidl.

  • icon
    Food25 juni, 2025
    Honderden uitzendkrachten staken bij Albert Heijn

    De distributiecentra van Albert Heijn in Geldermalsen en Pijnacker worden sinds vandaag getroffen door een staking van honderden uitzendkrachten. De interimwerkers protesteren tegen de uitzendbureaus, maar kozen AH als (eerste) strijdtoneel.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN