Nadat Colruyt begin deze maand fors reageerde op een 2+5 stuntaanbieding van Albert Heijn, verschijnen vandaag opnieuw advertenties in de media met een reactie op de Black Friday-aanbiedingen van Kruidvat.
“We reageren altijd”
“2+3 deals op Fa, Axe en Palmolive bij een concurrent? Dan verlagen wij onze prijzen. Bij Colruyt vind je écht alle promo’s onder één dak!” zo luidt de e-mail die Colruyt gisteren naar klanten stuurde. Vandaag verschijnen in de kranten opnieuw paginagrote advertenties met de slagzin “Colruyt reageert op alle promo’s, ook op 2+3 deals”.
Hiermee zet de retailer opnieuw zijn laagsteprijsgarantie in de kijker, die steeds vaker door concurrenten wordt aangevallen met stuntpromoties. De actie herinnert aan de enorme heisa die begin deze maand ontstond na een stunt van Albert Heijn, waarop Colruyt ongemeen fors reageerde.
“Niks nieuws onder de zon, we passen altijd onze prijzen aan,” aldus de persdienst. De boodschap van Colruyt was inderdaad altijd al dat klanten niet naar andere winkels hoeven te lopen om van aanbiedingen bij andere retailers te genieten. Maar de toegenomen concurrentie op de Belgische markt zet de retailer er blijkbaar toe aan om die belofte nadrukkelijker te blijven herhalen.
Toevallig volgt de reactie van Colruyt één dag nadat beursanalisten van Barclays een verkoopadvies voor het aandeel Colruyt Group uitstuurden: ze vrezen dat de uitdagende Belgische markt en de internationale concurrentie het bedrijf verder onder druk blijven zetten in 2026.


