RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Delhaize
  • Onderwerpen E-commerce
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Delhaize lanceert bezorgabonnement Delivery+

icon
Food12 mei, 2022
Delhaize

Ook Delhaize gaat nu Prime achterna, met de lancering van het eerste bezorgabonnement in België: de formule Delivery+ garandeert onlineklanten onbeperkt thuisbezorgen zonder verdere kosten, vanaf 10 euro per maand.

Vier formules

Onlineklanten van Delhaize die voor de Delivery+ formule kiezen, krijgen de boodschappen aan huis bezorgd zonder leveringskosten, zo vaak ze willen, weliswaar op specifieke bezorgmomenten . Shoppers kunnen kiezen voor een abonnement van drie of twaalf maanden, en vervolgens een favoriet bezorgmoment kiezen van dinsdag tot en met donderdag, of van maandag tot en met zaterdag. Delhaize houdt dat favoriete tijdslot dan vrij. Bij elke bestelling van 120 euro krijgen klanten bovendien een gratis product.

Er zijn dus vier verschillende formules mogelijk: de formule van dinsdag tot donderdag voor twaalf maanden is met een maandelijks bedrag van 10 euro de goedkoopste, die van maandag tot zaterdag gedurende drie maanden de duurste, met 16,5 euro per maand. Wie bestelt voor een ander tijdslot, betaalt de normale bezorgkost. Klanten kunnen hun favoriete slot overigens altijd wijzigen in hun profiel.

Delhaize speelt met de formule in op de stijgende aankooppfrequentie van onlineklanten. Volgens de retailer is de abonnementsformule al voordelig vanaf twee bestellingen per maand. De ‘normale’ bezorgkost bedraagt immers minstens 5,95 euro per bestelling – al zijn er vaak promoties die de kost wegnemen. Voorlopig is Delivery+ nog niet in het hele land beschikbaar: wel in de steden Brussel, Antwerpen, Gent, Leuven en Luik. Als de abonnementsformule aanslaat, wordt ze uitgebreid naar andere steden en regio’s. 

Trouwe klanten

In België is Delhaize de eerste foodretailer die uitpakt met een bezorgabonnement. In andere markten volgen al meer retailers het voorbeeld van Amazon Prime. Eind vorig jaar lanceerde Carrefour in Frankrijk een abonnement voor grote leveringen, waarbij klanten niet enkel de bezorgkosten gratis krijgen, maar daarbovenop ook een korting van 5% ontvangen. In Nederland test Jumbo het abonnement ‘Bezorgeloos’: in ruil voor een vast maandelijks bedrag, kunnen de deelnemers maximaal één bestelling per dag plaatsen zonder bestelkosten. En Albert Heijn heeft de omnichannel-formule ‘Mijn Albert Heijn Premium’ die klanten allerlei voordelen biedt.

Die grote belangstelling is geen toeval. Abonnementsformules garanderen bedrijven immers vaste, herhaalde inkomsten. Abonnees zijn doorgaans de meest trouwe en waardevolle klanten voor een retailer.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food8 december, 2025
    Mars krijgt (eindelijk) groen licht van EU voor overname Kellanova

    Na een diepgaand onderzoek dat maanden in beslag nam, komt de Europese Commissie tot de conclusie dat de overname van Kellanova (de eigenaar van Pringles en Kellogg's) door Mars geen risico vormt voor de concurrentie of de consument.

  • icon
    Food8 december, 2025
    EU-verbod op benamingen als veggieburger is illegaal, zegt Foodwatch

    Foodwatch noemt het geplande EU-verbod op vleesbenamingen voor plantaardige producten in de huidige vorm onwettig. De Europese voedselwaakhond baseert zich op een juridisch advies dat verwijst naar het Europees Hof van Justitie en de Europese regels voor voedselinformatie.

  • icon
    Food8 december, 2025
    AB InBev slaagt in overname punchmaker BeatBox

    AB InBev heeft een miljard dollar veil voor de Amerikaanse jeugd: de brouwerijreus betaalt 490 miljoen Amerikaanse dollar voor een meerderheidsbelang van 85% in BeatBox Beverages, een Amerikaanse producent van partypunch die een trouwe aanhang heeft opgebouwd bij jonge consumenten.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen10 november, 2025
    JD.com opent in 2026 vijftig nieuwe landpaviljoens om wereldwijde import naar China te versterken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN