RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Tags maaltijdbezorging
  • Bedrijven Deliveroo
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Deliveroo heeft uitzicht op winstgevendheid

icon
Food19 januari, 2023

Winstgevendheid komt mogelijk vroeger dan verwacht in zicht voor Deliveroo: in een sterke tweede jaarhelft bereikte de Britse bezorgdienst het break-evenniveau in alle regio’s.

Marktaandeelwinst

Breken er betere financiële tijden aan voor de maaltijdbezorgdiensten? Nadat woensdag Just Eat Takeaway op de goede weg bleek, met beter dan verwachte winstcijfers ondanks een dalend aantal bestellingen, komt ook Deliveroo met bemoedigende cijfers naar buiten.

De Britse bezorgdienst zag vorig jaar het transactievolume toenemen met 7%, terwijl het marktaandeel steeg in belangrijke markten als het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Italië. Het bedrijf zegt die goede resultaten te danken aan een niet aflatende focus op de hyperlokale consument. Daardoor was Deliveroo in de tweede jaarhelft break-even in alle regio’s waar het actief is – zelfs in de markten waar de bezorgdienst recent vertrok, zoals Nederland en Australië.

De EBITDA over het volledige jaar zou dan ook uitkomen op -1%, wat beter is dan de eerder ingeschatte -1,2% tot -1,5%. Ook in 2023 zal de aangepaste EBITDA blijven verbeteren, stelt Deliveroo. Het management zal meer informatie verschaffen op 16 maart, bij de publicatie van de volledige bedrijfsresultaten.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food1 augustus, 2025
    Waarom Beyond Meat de term “vlees” uit zijn naam schrapt

    Beyond Meat neemt afscheid van het woord "Meat" in zijn merknaam en heet voortaan kortweg "Beyond". Het Amerikaanse bedrijf wil zich scherper profileren als producent van plantaardige eiwitten, niet van vleesimitaties.

  • icon
    Food1 augustus, 2025
    [In Beeld] Co-op lanceert keten van gemakswinkels in VK

    De Britse supermarktketen Co-op stort zich op de groeiende markt voor consumptie onderweg met een nieuwe winkelconcept: Co-op On The Go. De keten heeft de ambitie om de komende twee tot drie jaar honderden van deze miniwinkels te openen.

  • icon
    Food1 augustus, 2025
    Fastfoodketens onverzadigbaar in België: lawine aan nieuwe restaurants op komst

    Voor fastfoodketens is België nog altijd een onderbezette markt met groeipotentieel. Grote spelers als McDonald’s, Burger King, Domino’s en Belchicken plannen samen minstens 250 nieuwe vestigingen in de komende jaren.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN