De Belgische keukenretailer Keukens De Abdij heeft in Oostende zijn grootste toonzaal geopend. Het is al de dertiende vestiging voor het familiebedrijf uit Ninove, dat dit jaar zijn 45-jarig bestaan viert.
Zichtbaar in West-Vlaanderen
De onderneming positioneert zich bewust als alternatief voor de klassieke keukenshowroom. De toonzaal in Oostende is ingericht als een reeks volwaardige leefruimtes. “Veel mensen vinden het moeilijk om zich een keuken voor te stellen die echt bij hun huis en leven past. Daarom bouwen we onze toonzalen op als leefruimtes”, zegt Sophie Triest, die verantwoordelijk is voor het concept.
Met dit winkelconcept mikt Keukens De Abdij op klanten die beleving en advies belangrijker vinden dan louter prijs. In elke vestiging staan adviseurs en interieurarchitecten klaar voor persoonlijk maatwerk. Triest benadrukt: “Een keuken is iets persoonlijks en het is belangrijk dat mensen zich daarin herkennen”.
Met de investering onderstreept Keukens De Abdij zijn ambitie om marktaandeel te winnen in een sector die traditioneel wordt gedomineerd door ketens en franchisenemers. De retailer kiest voor een organische groei langsheen Vlaanderen, eerder dan voor snelle expansie over de grens. De kustvestiging moet het merk nu ook zichtbaarder maken in West-Vlaanderen.









