In zijn nieuwe showroom in Aalst breekt Van Marcke met traditionele productpresentaties. De retailer legt de nadruk op inspiratie, persoonlijke begeleiding en “de realisatie van badkamerdromen”.
Hoogwaardige inspiratiebron
Een digitale tekentafel vormt het hart van de nieuwe showroom, die wat kleiner is van opzet maar toch een grote verscheidenheid biedt aan stijlen, materialen en trends. Volwaardige badkamers en productzones worden er gepresenteerd op een manier die mixen en matchen eenvoudiger dan ooit maakt.
In tegenstelling tot een traditionele showroom, die zich richt op de pure verkoop van producten, is de vestiging van Van Marcke in Aalst ontworpen als een hoogwaardige inspiratiebron. “We willen afwijken van het puur tonen van producten en ons richten op de inspiratie en het advies die onze interieuradviseurs kunnen bieden”, zegt head of experience & concept Charlotte Packet. “Het gaat niet om de aankoop van een product, maar om de aankoop van een badkamerdroom, een idee, een compleet concept.”
Rond de digitale tekentafel vinden klanten een uitgebreide stalenhoek: zo kunnen hun badkamer digitaal uittekenen, met de tentoongestelde producten als ondersteunend materiaal. Het lijkt duidelijk dat de retailer in dit kleinere, digitale concept heel wat lessen meeneemt uit de virtuele winkel die het bedrijf in 2023 testte in het centrum van Antwerpen.